مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طی سال‌جاری ۱۷ مورد فرزندخواندگی در استان داشتیم.

 به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه رضوان‌مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه کار و خدمت کردن در شیرخوارگاه را مقدس دانست.

وی گفت : خدمت به بچه‌های معصوم که بعضی از آن‌ها در سطل زباله، در بیمارستان و در خیابان‌ها رها شده‌اند یک کار خداپسندانه و مقدس است.

وی با بیان اینکه نوزادان تا ۲.۵ در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند، افزود: تعدادی از بچه‌های رها شده یک‌سری مشکلات جسمی دارند که نیاز به مراقبت و هزینه بیشتر دارند.

رضوان‌مدنی بچه‌ها را هدیه‌های خداوند دانست و گفت: طی سال گذشته ۴۰ بچه را طبق شرایط و مقررات فرزندخواندگی به خانواده‌های متقاضی واگذار شد و امسال تا امروز ۱۷ غنچه باغ زندگی را به خانواده‌ها سپرده‌ایم تا از نعمت بچه در خانواده برخوردار باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تا ۱۶ سالگی فرزندان را به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شود، گفت: طالب پذیرش بچه‌های معلول بسیار کم است، برای بهزیستی توانمند کردن تعداد زیادی معلول سخت است، اما خانواده‌های توانمند می‌توانند هر کدام یک فرزند معلول را تحویل بگیرند و توانمند کنند.

وی تعداد شیرخواران در مراکز نگهداری معتضدی کرمانشاه را ۳۵ نوزاد عنوان کرد و افزود: ۱۱۰ بچه در مراکز، ۱۷ دانشجو، ۱۰۴ فرزند امدادگیر داریم و در حال حاضر ۶ نفر در مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند.

رضوان‌مدنی تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ نفر از بچه‌های تحت پوشش ارتقای علمی و فرهنگی پیدا کرده اند و ۴۵ نفر نیز در اردو‌های ورزشی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در آستانه عید فطر قرار داریم و مسلمانان زکات فطره را به نیازمندان می‌پردازند، کد شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان بانک رفاه ۲۲۶۰۸۵۵۱۷ و بانک ملت ۲۳۴۵۳۶۳۰۴۱ شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۴۹۵۶۸۲۹۸۹ و شماره کارت بانک رفاه ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۲۲۲۸۲ را برای افراد خیری که قصد کمک به بهزیستی را دارند عنوان کرد و افزود: افراد خیر می‌تواند بعد از واریز مبالغ اهدایی با شماره ۳۸۲۳۵۵۵۵ تماس گرفته نیت خود را از پرداخت وجوه اعلام کنند تا در همان راه صرف شود.

وی گفت: خیران می‌توانند در صورت تمایل به شیرخوارگاه معتضدی مراجعه شیرخشک، پوشک و البسه مورد نیاز نوزادان را اهدا و با مراجعه به بیمارستان محمد کرمانشاهی شخصا هزینه درمان بیماران زیرپوشش را پرداخت کنند.

رضوان‌مدنی از مشکلات بهزیستی استان به کمبود نیرو و نداشتن مجوز برای اضافه کردن نیرو عنوان کرد و افزود: بچه‌های سرراهی در بعضی از مواقع بیشتر از یک ماه در بیمارستان بستری و حتی برای مداوای بیشتر به مراکز درمانی در تهران اعزام می‌شوند که نیاز به همکاری خیران برای هزینه مداوا داریم .

 

 

انتهای پیام/د

کار و خدمت کردن در شیرخوارگاه مقدس

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.