مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال جاری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۸۲ هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه خواهند شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اصغر زاده، مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین برای مقابله با ویروس تب برفکی به طور منظم و دقیق توسط نیرو‌های دامپزشکی " با همکاری دامداران در سطح استان انجام می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۷ روی یک میلیون ۱۰۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند بز بره بزغاله و ۵۲ هزار راس دام سنگین شامل گاو گوساله واکسیناسیون انجام شده است.


اصغر زاده ادامه داد: در دو ماهه ابتدای سال ۹۸، ۲۵۵ هزار راس دام سبک و هزار و ۵۰ راس دام سنگین علیه این ویروس ایمن شده اند.


وی با اشاره به خسارات جبران ناپذیر این بیماری بیان کرد: کاهش وزن شدید دام بر اثر لاغری باعث مواجه دامدار با کمبود شیر و گوشت در دام می‌شود.


اصغر زاده در پایان تاکید کرد: با توجه به هزینه بر بودن این واکسیناسیون در سایر استان‌های کشور، با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص جذب اعتبارات، این برنامه در استان ما به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب


واکسیناسیون رایگان دام‌ها علیه تب برفکی در خراسان جنوبی

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.