مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز در گرمترین لحظات دماسنج ایستگاه اقلیم شناسی باهوکلات در چابهار به بالاترین مقدار خود از ابتدای سال تا کنون رسید و دمای ۴۷ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

نخستین دمای هوای ۴۷ درجه سیستان و بلوچستان در باهوکلات ثبت شدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: امروز در گرمترین لحظات دماسنج ایستگاه اقلیم شناسی باهوکلات در چابهار به بالاترین مقدار خود از ابتدای سال تا کنون رسید و دمای ۴۷ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

وی افزود : این بیشترین دمایی است که از ابتدای سال جدید تا امروز در بین ایستگاه‌های هواشناسی و اقلیم شناسی استان ثبت می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره بر اینکه اطلاعات ایستگاه‌های اقلیم شناسی سنتی استان به صورت ماهانه جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: سازوکار فعالیت این ایستگاه‌ها به نحوی است که اطلاعات آن در ساعت‌های مقرر هر روز ثبت می‌شود، اما گزارش آن به صورت ماهانه انجام می‌شود. با این حال در صورت ثبت پارامتر‌های اقلیمی با آستانه‌های حدی خاص موضوع به صورت روزانه اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مناسب، در سال‌های آینده تمامی ایستگاه‌های اقلیم شناسی استان تمام خودکار شود تا اطلاعات به صورت لحظه‌ای در اختیار قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار