مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در بخش‌هایی از نیمه شمالی استان،به اوج خود رسید و غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به ۲۱ برابر حد مجاز رساند.

غوغای ریزگرد‌ها و آلودگی ۲۱ برابری هوا در زابلمحسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۳ هزار و ۱۴۳ میکرو گرم بر متر مکعب یعنی ۲۱ برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: وزش این باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۱۲۰۰ متر کاهش داد و برای لحظاتی محور‌های مواصلاتی منتهی به زابل نظیر زاهدان-زابل و نهبندان-زابل را مسدود کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید و گردوغبار در زهک نیز سبب کاهش شدید دید افقی شد به نحوی که در محدوده اداره هواشناسی کشاورزی این شهر دید افقی به ۵۰۰ متر کاهش یافت و کیفیت هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

حیدری خاطرنشان کرد: محور‌های مواصلاتی منتهی به زهک و سایر شهرستان‌های شمال استان نیز تحت تاثیر وزش باد شدید و گردوخاک قرار گرفت و تردد برای لحظاتی با کندی همراه شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دید افقی در محدوده فرودگاه زابل ۵ هزار متر است، افزود: قدری از شدت وزش باد و گردوغبار در زابل کاسته شده، اما هنوز کیفیت هوای شهر در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی، گفت: روز جمعه در نیمه شمالی استان وزش باد به نسبت شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

حیدری اضافه کرد:، اما از روز شنبه تا سه شنبه پیش رو جوی آرام و پایدار همراه با افزایش دما در سطح استان حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/ع

غوغای ریزگرد‌ها و آلودگی ۲۱ برابری هوا در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار