نشست کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به میزبانی آموزش و پرورش، برگزار شد.

نشست کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در راستای ارائه گزارشی از روند اجرای طرح خانه و مدرسه از سوی آموزش و پرورش، اعلام برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور سازمان ها و نهادهای عضو در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

شهریار فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، ضمن تحلیل طرح های مشترک این اداره کل با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، از اجرای طرح خانه و مدرسه در مدارس و اثرات مثبت آن بر روی خانواده ها ابراز رضایتمندی کرد و گفت: طرح خانه و مدرسه در مدارس با هدف تسهیل شرایط دستیابی کودکان به موفقیت در خانه، مدرسه و اجتماع در تعدادی از مدارس منتخب دوره ابتدایی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرا می شود.

فولادوند همچنین طرح خانه و مدرسه را طرحی مفید برای تقویت ارتباط والدین و کودکان آنها دانست و بیان کرد: اجرای طرح خانه و مدرسه به تقویت ارتباط کودک با خانواده و خانواده ها با نهادهای حمایتی کمک شایان توجهی نموده و منجر به شکوفایی روابط اجتماعی کودکان و تقویت روابط اجتماعی خانواده های آنان خواهد شد.

در ادامه مهدی دمنه، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: طرح همکاری خانه و مدرسه برای پیشگیری، ضمن حمایت از ارتباط مثبت و موثر میان والدین و فرزندان و توانمند سازی والدین در خصوص راهبردهای مثبت فرزندپروری، طی هشت هفته در مدراس مجری طرح به اجرا در می آید.

دمنه تصریح کرد: در این برنامه با وجود ارتباط و تعامل مثبت و موثر میان والدین و مدرسه، کودکان کمتر در معرض افت تحصیلی، سوء مصرف مواد مخدر، بزهکاری، رفتارهای ضد اجتماعی، مشکلات روحی و روانی و دیگر آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

در ادامه کاووسی، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان وعضو کمیته فرهنگی و پیشگیری گزارش کاملی از طرح خانه و مدرسه و این که طرح مذبور در مدارس با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین اجرا شده و ارزیابی های به عمل آمده در پیش آزمون و پس آزمون حکایت از رضایت خانواده ها دارد، ارائه نمود.

انتهای پیام/ت

طرح خانه و مدرسه طرحی مفید برای تقویت ارتباط والدین و کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.