فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از شناسایی ۱۰ محله حاشیه نشین پرخطر در استان مرکزی برای اجرای طرح پاکسازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به امضای تفاهم نامه سازمان بسیج سپاه با وزارت کشور با رویکرد مقابله با مواد مخدر گفت: سازمان بسیج سپاه با رویکرد مقابله با مواد مخدر، آثار سوء آن و برخی آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر وارد میدان شده است.

وی افزود: بیش از یک سال است که تفاهمنامه ای میان سازمان بسیج سپاه و وزارت کشور با رویکرد برخورد با مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و آثار سوء و آسیب های ناشی از آن در مناطق حاشیه شهرها، منعقد شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: در همین راستا ۱۰ محله حاشیه نشین پرخطر در استان مرکزی شناسایی و برای اجرای این طرح برنامه ریزی های لازم انجام شده و کارها براساس اولویت بندی پیش می رود.

کریمی خاطر نشان کرد: در ابتدا معتمدین محله های هدف به منظور مشارکت و همکاری برای پیشبرد اهداف طرح شناسایی می شوند تا با کمک آنان افراد گرفتار معضلات و آسیب های اجتماعی شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد دیگر آسیب های اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: این طرح در موضوع آسیب اجتماعی اعتیاد در دو حوزه مصرف کنندگان و توزیع کنندگان پیگیری می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در بخش نخست یعنی مصرف کنندگان تلاش بر این است که با ایجاد شرایط و فضای مناسب برای بهبود آنها اقدام شود و پس از آن با ایجاد اشتغال و آموزش های لازم و تاثیرگذار برای بهبود یافتگان و خانواده هایشان آنان را در مسیر مناسب قرار داد.

وی تصریح کرد: برای پاکسازی اینگونه محله ها زیرساخت های فرهنگی لازم است که در این راستا ۱۵ پروژه در قالب ایجاد فضای مناسب ورزشی، اماکن تفریحی سالم، خانه بهداشت، مراکز مشاوره رایگان و... با همکاری شهرداری ها، راه و شهرسازی و دستگاه های ذیربط در ۱۰ محله هدف در استان مرکزی انجام شده و یا در دست اجرا است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: در مورد فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر هم ابتدا با مذاکره و استفاده از شیوه های فرهنگی و سازنده با همکاری و مشارکت معتمدان محلی، برای انصراف از این کار و ترک توزیع و فروش موادمخدر صورت می گیرد.

کریمی ادامه داد: اگر این افراد در مسیر درست قرار گرفتند، شرایط مناسب نیز برایشان مهیا خواهد شد اما چنانچه اصرار بر ادامه روند کار خلاف خود داشته باشند، از روش برخورد قهری استفاده می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و کار در ۱۰ محله هدف هنوز تمام نشده و ابتدای راه هستیم، امیدواریم بتوانیم محله های هدف را از شرایط موجود خارج کنیم، به نحوی که دیگر اثری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در این مناطق نباشد.

وی اضافه کرد: البته در کنار اجرای این طرح، موضوع آموزش و فعالیت های فرهنگی و ترویج مباحث اعتقادی برای خانواده ها نیز در دستور کار سپاه قرار دارد.

انتهای پیام/ب

صحبت های فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی درباره محله حاشیه نشین پرخطر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.