از ابتدای ماه مبارک رمضان، ۹ هزار و ۳۶۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

نه هزار و ۳۶۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذاییبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان و آغاز برنامه سلامت، ۹ هزار و ۳۶۳ مورد بازرسی از یک هزار و ۹۷۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان انجام شد.

وی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۸۹۵ مورد بازرسی از هفت هزار و ۱۷۱ اماکن عمومی و ۱۹۴ مورد بازدید از ۲۲۹ اماکن بین راهی صورت گرفت.

جزایری اضافه کرد: طی این مدت، دو هزار و ۲۴۳ کارت بهداشتی برای مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، ۲۳۵ کارت برای اماکن عمومی و ۱۳ کارت برای اماکن بین راهی صادر شد.

جزایری افزود: همچنین در این ایام، با ۳۴۸ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی، هشت مورد نامطلوب گزارش گردید.

وی، تعداد نمونه برداری‌های انجام شده از مواد صنعتی را نیز ۴۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد دو مورد نامطلوب گزارش شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تعداد نمونه برداری میکروبی انجام شده از آب را ۶۴۲ مورد، آب استخر شنا را ۴۷ مورد و تعداد سنجش کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی را ۱۲هزار و ۷۴۷ و آب استخر شنا را ۸ مورد اعلام کرد.

به گفته وی، طی این مدت سه هزار و ۷۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شامل گروه لبنیات، پروتئین، انواع طعم دهنده‌ها و رنگ ها، شیرینی و نان و زولبیا و بامیه، کنسرو و کمپوت و نوشابه کشف و معدوم شد.

جزایری در ادامه از رسیدگی به ۶۴ مورد شکایت مردمی واصله از طریق سامانه ۱۹۰ و ۱۰۷ مورد رسیدگی به شکایات متفرقه مردمی طی مدت اجرای مرحله اول برنامه سلامت رمضان خبر داد.

وی تصریح کرد: ۷۱ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد، برگزاری ۶۲ نشست هماهنگی و برنامه ریزی و تهیه و پخش و حضور کارشناسان در ۴ برنامه رادیویی و تلویزیونی و چاپ و توزیع ۲۷۴ رسانه آموزشی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در قالب برنامه سلامت رمضان طی مدت مذکور است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تعداد اکیپ‌های بازرسی و نظارت در روز‌های غیر تعطیل و ساعات اداری را ۹۸ و روز‌های تعطیل و ساعات غیر اداری را ۲۷ اکیپ اعلام کرد و افزود: در مجموع در روز‌های غیر تعطیل ۱۶۰ کارشناس و در روز‌های تعطیل ۱۱۳ کارشناس کار بازرسی و نظارت از امکان مورد نظر را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/خ

معدوم سازی سه هزار و ۷۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار