با اجرای طرح سلامت نوروزی، پنج مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری تعطیل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تعطیلی پنج مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شد و تا ۲۹ فروردین ماه جاری ادامه دارد افزود: از ابتدای اجرای این طرح، شش هزار و ۶۲۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه‌های آبرسانی در استان انجام شد.

جزایری اضافه کرد: در این بازرسی ها، ۲۱۸ مورد اخطاریه صادر و ۸۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی و سازمان‌های مسئول معرفی گردید.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۴۷۲ عدد کارت بهداشتی صادر شد.

جزایری افزود: در طرح سلامت نوروزی امسال، ۳۸۱ مورد بازرسی از ۷۹۶ سامانه آبرسانی تحت پوشش هم بعمل آمد.

وی نمونه برداری از مواد غذایی را از جمله وظایف اکیپ‌های بهداشت محیط بیان و اضافه کرد: در مجموع با ۲۰۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی، ۲۸ مورد آن نامطلوب گزارش شد.

جزایری تعداد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و آب استخر شنا را به ترتیب ۲۹۴ و ۲۲ مورد اعلام کرد و ادامه داد: نمونه برداری‌ها برای سنجش کلر آزاد باقی مانده در آب آشامیدنی، چهار هزار و ۴۴۸ مورد و نمونه برداری از آب استخر شنا، ۴۵ مورد بوده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت، ۱۹ هزار و ۱۸۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شامل لبنیات، مواد پروتئینی و گوشتی، طعم دهنده‌ها و رنگ‌ها، شیرینی، نان و آجیل و کنسرو و کمپوت و نوشابه هم کشف و معدوم شد.

جزایری افزود: همچنن به ۳۱ شکایت مردمی واصله از طریق سامانه ۱۹۰ و ۶۱ گزارش دریافتی متفرقه مردمی رسیدگی گردید و ۶۵ مورد هم برخورد با دستفرشان دوره گرد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی، به طور میانگین روزانه ۱۰ مورد بازرسی توسط ۱۸۸ نفر در قالب ۱۷ اکیپ نظارتی در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/خ

اجرای طرح سلامت نوروزی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار