در حال حاضر، ۹۵ درصد مردم استان چهارمحال و بختیاری به خدمات جامع سلامت دسترسی دارند.

دسترسی ۹۵ درصدی به خدمات جامع سلامتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته سلامت، از دسترسی ۹۵ درصدی مردم این استان به خدمات جامع سلامت خبر داد.

وی، میزان رضایتمندی مردم از خدمات مراکز بهداشت استان را بر اساس یافته‌های سامانه سیب،  ۹۶ و چهل و شش صدم درصد اعلام کرد.

جزایری گفت: اجرای برنامه‌های خود مراقبتی و سواد سلامت در قالب طرح تحول سلامت، از مهرماه سال ۹۵ همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح، سواد سلامت مردم استان ۶۷ و هفت دهم درصد ارزیابی شده که در این زمینه، سواد زنان نسبت به مردان یک تا دو درصد بیشتر است.

جزایری ادامه داد: در حال حاضر، ۴۰ درصد مردم چهارمحال و بختیاری هم تحت پوشش برنامه‌های خود مراقبتی قرار دارند.

وی افزود: همچنین برنامه حمایتی تغذیه، هم اکنون در راستای ترویج سبک زندگی سلامت برای یک‌هزار و ۴۶۰ مادر باردار و شیرده در استان در حال اجراست.

اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان «هفته سلامت» نامگذاری شده است و برنامه‌های امسال این هفته، با شعار «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز

دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار