مریم عرب گفت: مبنای نظارت‌ها در خصوص قیمت کالاهایی که بازار هستند فاکتور رسمی خرید واحد صنفی است.

تشدید نظارت بر قیمت ها بازار/ملاک تعیین قیمت در بازار استان سمنان فاکتور خرید است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مریم عرب رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح عملکرد بازرسی اتاق اصناف در بازار و مقابله با گران‌فروشی گفت: درست است که گران فروشی در برخی موارد در بازار قابل چشم پوشی نخواهد بود اما باید توضیح داد که مبنای نظارت‌ها در خصوص قیمت کالاهایی که بازار هستند فاکتور رسمی خرید واحد صنفی است پس اگر درصد سود قانونی لحاظ شود، تخلف به حساب نمی‌آید.

وی با بیان اینکه گرانی با گران فروشی دو مقوله جدا از هم است که مردم و کسبه باید به آن دقت داشته باشند، افزود: گرانی مقوله‌ای است که باعث ضربه خوردن واحدهای تجاری و اصناف شده چرا که با کمبود قیمت‌ها در گذشته آن هم شرایط بهتری در فروش داشتند در نتیجه باید در نظر داشت که شرایط گرانی از گرانفروشی منفک است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان با بیان اینکه با گرانفروشی هیچ مماشاتی نمی‌کنیم، گفت: یکی از رسالت‌های اتاق اصناف رسیدگی به تخلفاتی از قبیل گرانفروشی است.

وی با بیان اینکه هفت اتاق اصناف شهرستانی تحت پوشش ۱۱۹ اتحادیه در این استان مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: اتاق اصناف به تخلفات حوزه ریزه فروشان رسیدگی می‌کند.

انتهای پیا م / گ 

نشست خبری رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان با اصحاب رسانه

برچسب ها: اصناف ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.