معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی تجهیز سه حلقه چاه و حفر ۲حلقه چاه در شهرستان شاهرود برنامه ریزی شد.

حفر و تجهیز پنج حلقه چاه جدید در شاهرودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محب علی حیدریه معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: اعتبار تجهیز و حفر پنج حلقه چاه به منظور تامین آب آشامیدنی شهر شاهرود ۱۲ میلیارد ریال است و این میزان اعتبار از محل منابع استانی متوازن تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها مشکل کم آبی شهروندان شاهرودی در ساعات اوج مصرف مرتفع می‌شود، تصریح کرد: اجرای عملیات تجهیز و حفر این چاه‌ها به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب آشامیدنی شهر شاهرود اضافه می‌شود.

حیدریه با بیان اینکه عمق دسترسی به سفره‌های آب زیرزمینی در سال‌های اخیر افزایش یافته، تاکید کرد: مصرف بهینه از منابع آبی اصلاح الگوی مصرف بیش از پیش نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به هزینه‌های تامین آب آشامیدنی گفت: در حالی که قیمت فروش آب در استان سمنان چهار هزار و ۱۰۰ ریال و پایین‌تر از میانگین کشوری است، هزینه واقعی تولید و تامین هر متر مکعب آب آشامیدنی در این استان ۱۳ هزار و ۲۳۰ ریال است.

شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از ۲۴۱ هزار انشعاب به ۶۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان آبرسانی می‌کند، ۱.۵ درصد از مشترکان آب و فاضلاب شهری کشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگی در استان به ازای هر نفر ۱۵۵ لیتر بر ثانیه است.

شبکه انتقال آب استان سمنان بیش از ۲ هزار کیلومتر است که به گفته مسوولان امر حدود ۳۰ درصد از آن‌ها فرسوده است.

انتهای پیام / گ 

جزئیات حفر و تجهیز پنج حلقه چاه جدید در شاهرود

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار