مشاور رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار نامه‌ای سرگشاده و با لحنی تند از پادشاه عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «یاسین اوکتای» مشاور رئیس جمهور ترکیه با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی از وی به شدت انتقاد کرد.

مشاور رئیس جمهور ترکیه در این نامه سرگشاده نوشت: همچنانکه می دانید، خدمت به حرمین، افتخاری بزرگ است و این سمت، تنها به معنای عهده دار بودن انجام اصلاحات و صیانت از حرمین شریفین نیست؛ بلکه مهمتر از آن، این است که انسان در همان زمان در برابر تمامی افراد امت اسلام که این بقعه مطهر را مقدس می دانند، دارای مسئولیت است.

وی سپس با تندتر کردن لحن انتقاد خود خطاب به پادشاه سعودی گفت: عهده داری خدمت به حرمین شریفین، مسئولیت سنگینی را برای شما دارد و آن، مسئول بودن در برابر هر درد و رنجی است که هر مسلمان بر روی کره زمین با آن دست به گریبان است. نعمت ها و ثروت های فراوانی که خداوند به شما داده، امکاناتی را برایتان فراهم آورده که با آن باید این مسئولیت را به بهترین شکل به انجام برسانید؛ اما همگان شاهد دریایی از تناقضات تراژدیک میان ثروت‌هایی که خداوند به شما داده و میان اوضاع مسلمانانی هستند که در سرتاسر جهان از فقر و گرسنگی رنج می‌برند. پروردگار حرمین می‌گوید فقرا در ثروتی که ما داریم، سهمی دارند.

مشاور رئیس جمهور ترکیه در ادامه انتقادهای تند خود به پادشاه سعودی گفت: هدف من این است که به شما در خصوص خطر بزرگی که در حال نزدیکی به شماست، هشدار دهم؛ خطری که دنیا و آخرتتان را تباه می‌کند. امیدوارم بدانید من تنها خیر، سعادت و سلامتی شما را می خواهم و درونم به اندازه ذره‌ای دشمنی نیست.

یاسین اوکتای همچنین نوشت: شاید ولیعهد، فرزندتان، احساس مثبتی نسبت به من به خاطر مسأله خاشقجی نداشته باشد و تلاش کند من را دشمن شما و کشورتان معرفی کند؛ اما من با خلوص نیت به شما می گویم ما هیچ بدی به شما نکردیم و درخواست عدالت در مسأله خاشقجی را توهین به شما نمی دانیم.

وی همچنین گفت: علمای رسمی شما شب و روز ترکیه را متهم می‌کنند و در رؤیای خود ترکیه را خلافت عثمانی و دشمن عربستان می بینند و (تلاش دارند) تا بنزین بیشتری به روی آتش این فتنه بریزند؛ اما به خدا سوگند ترکیه هیچ دشمنی با عربستان ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار