اتاق بازرگانی ریاض به سعودی‌ها هشدار داد که از سرمایه‌گذاری در ترکیه به دلایل امنیتی پرهیز کنند.

هشدار ریاض به سرمایه گذاران سعودی در ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، عجلان العجلان، رئیس اتاق بازرگانی ریاض در صفحه توئیتر خود به تمامی سعودی‌ها هشدار داد که به دلایل اقتصادی و امنیتی از سرمایه‌گذاری در ترکیه پرهیز کنند.

وی گفت: سرمایه گذاران سعودی در ترکیه پس از در تنگنا قرار دادن و فشار بر آن‌ها و از بین رفتن منافعشان در معرض خسارت‌های مالی بالایی هستند لذا در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه به علت خطر‌های اقتصادی و امنیتی در حال حاضر و با توجه به کاهش قیمت ارز و افزایش تورم در این کشور هشدار می‌دهیم.

این مقام سعودی افزود: تماس‌ها و شکایت‌های بسیاری از سرمایه گذاران سعودی در ترکیه دریافت کرده ایم که با مشکلات متعددی مواجهه شده اند که سرمایه آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

وی گفت: مایه تاسف است که گردشگران سعودی نیز در ترکیه در تنگنا‌های امنیتی قرار داده شده اند و برخی از آن‌ها اجازه ورود به املاک خود را ندارند و از اعطای سند مالکیت به برخی از سعودی‌ها خودداری شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ریاض این فشار‌ها و تنگنا‌های امنیتی بر سرمایه گذاران و گردشگران سعودی در ترکیه را عامل از بین رفتن اعتماد در سال‌های آینده دانست و گفت که کشور‌های بسیاری خواهان میزبانی از سعودی‌ها هستند و ما در اتاق بازرگانی از هئیت‌های تجاری کشور‌های مختلفی استقبال کرده ایم و میزان تلاش آن‌ها بر جذب سعودی‌ها را مشاهده کرده ایم.

شایان ذکر است، روابط ترکیه و عربستان پس از به قتل رسیدن جمال خاشقجی، منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول دچار تنش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار