از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون بیش از ۲۴ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد شناسایی و معدوم شده است.

معدم سازی مواد غذایی فاسد در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تشدید بازرسی تیم‌های بهداشت محیط از ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد و در این مدت ۱۹۸ تیم بازرسی در قالب ۳۸۳ کارشناس بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی نظارت دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون بیش از ۲۷ هزار بازدید انجام شده است ،در این مدت بیش از ۲۴ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد شناسایی و معدوم شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت یک هزار و ۵۱۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب و استخر، ۲۵ هزار و ۳۴۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و استخر ،۱۳ هزار و ۳۱۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده است.

حسنی افزود: اولویت نظارت بر این اماکن از فعالیت‌های ماه مبارک رمضان است و ضمن اینکه کلیه مواد غذایی که پتانسیل بالایی برای فاسد شدن دارند از قبیل شله، حلیم، زولبیا و بامیه، نمونه برداری‌های لازم با هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌شود.
 
 
 
انتهای پیام //ف . ک
 

مواد های غذایی فاسد در خراسان رضوی معدوم شد

برچسب ها: علوم پزشکی ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.