آغاز برداشت گلرنگ در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت:در شرایط مطلوب در هر هکتار ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم امکان برداشت گیاه گلرنگ وجود دارد که پیش بینی می شود از سطح زیر کشت بیش از ۲۶۰ تن محصول به صورت دانه در جنوب کرمان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی با هدف افزایش ضریب خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک از جمله دانه‌های روغنی در سال زراعی ۹۸-۹۷ برنامه توسعه کشت گلرنگ پاییزه با تاکید بر رعایت تناوب زراعی و جایگزینی کشت دیرهنگام گندم پس از ذرت تابستانه، بهینه‌سازی مصرف آب، استفاده مناسب از اراضی حاشیه‌ای و لب شور، تضمین برگشت سرمایه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفت.

وی افزود: برابر بررسی‌های کارشناسی، مطالعات فنی و کاربردی و مشارکت کشاورزان سطحی معادل ۱۳۰ هکتار در جنوب کرمان به کشت این محصول اختصاص یافت.

رستگاری بیان کرد: گلرنگ گیاهی مقاوم به شوری (EC کمتر تا ۷)، خشکی هوا و سرما است و نیاز آبی آن به مراتب بسیار کمتر از گندم بوده و هزینه تولید آن نیز خیلی از گندم کمتر و امکان استفاده از گل آن به عنوان گیاهرنگ و دانه آن برای روغن‌کشی و مصرف خوراکی میسر است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: گلرنگ جایگزین مناسبی پس از کشت ذرت تابستانه در اراضی حاشیه‌ای و فقیر است.

رستگاری اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی زمستانه، با ۴ مرحله آبیاری در مراحل حساس رشد امکان تولید محصول اقتصادی میسر است.

وی گفت: در شرایط مطلوب رشد علاوه بر دانه در هر هکتار ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم امکان برداشت گل قابل دسترس است.

رستگاری افزود: براساس نیاز و تقاضای بازار مصرف قیمت هر کیلو گل خشک حداقل ۶۰۰ هزار ریال است.

مدیر زراعت سازمان سازمان جهاد کشاورزی جنوب گفت:برداشت محصول از اوایل خردادماه از شهرستان فاریاب آغاز تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: از سطح زیر کشت بیش از ۲۶۰ تن محصول به صورت دانه در جنوب کرمان برداشت و عرضه می‌گردد.

محصول تولیدی دانه توسط شرکت غله و بازرگانی خریداری و قیمت محصول به صورت تضمینی هر کیلو ۳۱ هزار وچهارصد و بیست و چهار ریال پرداخت می شود.

انتهای پیام /ی

کاشت گیاه گلرنگ در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار