عضو کمیسیون فرهنگی گفت: مجلس باید با فرا رسیدن سال چهارم کاری بیشتر بر روی بُعد نظارتی خود کار کرده و آن را تقویت کند.

قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد دور دهم پارلمان در سالروز مجلس، گفت: من مجلس دهم را یک مجلس بی سر می‌دانم زیرا نتوانست غیر از دو مورد که مطالبات جدی مردم را به لحاظ سیاسی و اجتماعی پیگیری کرد، اقدامات جدی انجام دهد زیرا ما شاهد وجود یک اکثریت کامل در خانه ملت نبودیم. 

وی تصریح کرد: مجلس باید با فرا رسیدن سال چهارم کاری بیشتر بر روی بُعد نظارتی خود کار کرده و آن را تقویت کند به ویژه که امسال باید برای انتخابات دور بعدی در اسفند ماه خروجی‌ از خود به افکار عمومی نشان دهد.

نماینده مردم فریمان در مجلس با تاکید بر اینکه اقتدار و صلابت مجلس باید حفظ شود، افزود: نقش پارلمان یعنی برآورد جمع آرای کل مردم، لذا مجلس باید مقتدر باشد و صرفاً اینطور تلقی نشود که نمایندگان به دنبال معامله‌گری و لابی‌گری هستند زیرا این موضوع به هیچ عنوان تلقی خوبی از پارلمان نیست و باید وکلای ملت حریت، آزادگی، صلابت، شجاعت و جسارت بیان مسائل لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: سال آخر برای مجلس بسیار مهم است  هر چند که اکنون هیچ شخص و جریانی خود را در خانه ملت اکثریت نمی‌داند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ۳ اقلیت در مجلس وجود دارد، گفت: هر زمان ۲ اقلیت در کنار یکدیگر بودند توانستند یک رأیی را جمع‌آوری کنند و میان این ۳ فراکسیون همیشه دو به دو ائتلاف انجام شده و تنها جا‌ی آن‌ها با یکدیگر تغییر کرده است، لذا این موضوع صلابت مجلس را تا حد زیادی زیر سئوال برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار