معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: از ابدای سال جاری تاکنون، ۱۷ حلقه چاه نفت و گاز در ۲ ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور، حفر و تکمیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آل خمیس، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور توسط این شرکت گفت: ۸ حلقه از این چاه‌ها توسعه‌ای - توصیفی و ۹ حلقه آن تعمیری- تکمیلی بودند.

وی اظهار کرد: از مجموع چاه‌های حفر شده، ۱۲ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، یک حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی و ۴ حلقه در قالب پروژه‌ای تکمیل و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

آل خمیس با اشاره به ثبت ۲۵ هزار و ۳۴۸ متر حفاری بیان داشت: علاوه بر این نیز هم اکنون ۱۳ دستگاه حفاری در حال جابجایی در موقعیت‌های عملیاتی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در ادامه افزود: دستگاه ۳۵ فتح از جمله دکل‌هایی است که پس از کاریابی، بزودی در یکی از حوزه‌های نفتی تحت مسئولیت شرکت نفت مناطق مرکزی به کار گیری خواهد شد.

وی به توقف فعالیت ۸ دستگاه حفاری بدلیل قرار گرفتن در معرض سیلاب فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری و لزوم ایمن سازی آن‌ها اذعان داشت: با تلاش‌های به عمل آمده ۶ دکل پس از چند روز، مجدد در چرخه عملیات قرار گرفت و اقدامات لازم برای راه اندازی ۲ دستگاه دیگر در موقعیت میدان نفتی آزادگان جنوبی در جریان است.

انتهای پیام/گ

افزایش حفر چاه نفت و گاز

برچسب ها: وزیر نفت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.