متراژ حفاري چاه‎هاي نفت و گاز به بيش از ۱۳۲ هزار متر رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري گفت: با تلاش کارکنان سختکوش شرکت ملي حفاري ايران در پنج ماه نخست سال جاري، ۱۳۲ هزار و ۱۰۱ متر حفاري چاه هاي نفت و گاز در مناطق نفتخيز کشور محقق شد.

حميد رضا خوشايند افزود: اين متراژ حفاري با کاربست ۷۵ دکل حفاري در نقاط خشکي و دريايي انجام شد.

وي با بيان اينکه در اين مدت عمليات حفاري ۷۶ حلقه چاه نفت و گاز به پايان رسيد و آماده بهره برداري شد، اظهار کرد: از اين چاه ها ۲۸ حلقه توسعه اي، يک حلقه اکتشافي و ۴۷ حلقه تعمير و تکميل شده است.

خوشايند گفت: ۴۱ حلقه از اين چاه ها در گسترده عملياتي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، ۲۱ حلقه در پروژه هاي توسعه اي شرکت مهندسي و توسعه نفت، ۶ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۴ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزي و ۲ حلقه در شرکت نفت گاز اروندان و ۲ حلقه در قالب پروژه اي حفر و تکميل و در اختيار شرکت هاي متقاضي قرار گرفت.

 معاون مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري با اشاره به اينکه اين شرکت ۷۵ دستگاه حفاري خشکي و دريايي سبک، سنگين و فوق سنگين دارد، افزود: در مدت پيش گفته ۳۲ دکل در حفاري چاه هاي توسعه اي، ۵ دکل در حفر چاه هاي توصيفي، ۲ دکل در چاه هاي اکتشافي و ۳۵ دستگاه در چاه هاي تعميري بکارگيري شد و يک دکل آماده عمليات است.

وي ادامه داد: در زمان حاضر ۱۱ دکل خشکي و ۳ دکل دريايي شرکت در ميادين مشترک و ۵۸ دستگاه حفاري خشکي و ۲ دستگاه دريايي در ساير ميادين و مخازن نفت و گاز در مدار عمليات قرار دارند.

خوشايند به برنامه ريزي براي افزايش تعداد دستگاه هاي حفاري سنگين و فوق سنگين خشکي در سال جاري اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون يکي از اين دکل ها به ناوگان شرکت ملحق و سه دکل جديد ديگر بتدريج به شمار دکل ها افزوده خواهد شد.

وي درباره جلوافتادگي حفاري و تکميل چاه ها که اهميت بالايي از نظر شتاب بخشي در تحقق برنامه ها، افزايش توليد دارد، گفت: در اين مدت حفاري ۲۵ حلقه چاه ۴۶۶ روز زودتر از زمان تعيين شده از سوي کارفرما به اتمام رسيد که ۴ حلقه آن با ۵۰ روز جلوافتادگي مربوط به مردادماه است.

معاون مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري تعمير اساسي و روز آمد سازي دکل هاي حفاري را مورد تاکيد قرار دارد و افزود: براساس برنامه ريزي دوره اي، براي امسال بازسازي و ارتقاء کيفي بيش از پنج دستگاه حفاري خشکي و دريايي در دستور کار است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.