معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در 8 ماه سال جاری، 100 حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور حفاری و تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید رضا خوشایند، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان داشت: از این تعداد چاه 40 حلقه توسعه‌ای توصیفی، 2 حلقه اکتشافی و 58 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع چاه‌های حفر شده 76 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 16 حلقه در پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، 6 حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران و 2 حلقه در مناطق مورد نظر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر و تکمیل شده است.

خوشایند اذعان داشت: کارکنان سخت کوش این شرکت از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه موفق به انجام 178 هزار و 453 متر حفاری شدند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: با تمهیدات به کار گرفته شده در این مدت، حفاری 17 حلقه چاه 525 روز جلوتر از برنامه کارفرما به پایان رسید و برای بهره‌ برداری تحویل شرکت‌های متقاضی شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مدت 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی شرکت، حفاری چاه‌های نفت و گاز در اقصی نقاط کشور را برعهده داشت که دستگاه 95 فتح از اوایل آبان ماه به علت حادثه فوران چاه 147 رگ سفید از چرخه عملیات خارج شد.

وی با اشاره به تلاش‌های به عمل آمده در راستای مهار و کنترل فوران این چاه نفتی، اظهار داشت: با استقرار 2 دستگاه حفاری سنگین 93 و 94 فتح، هم اکنون حفاری 2 حلقه چاه امدادی در این موقعیت در دست اجرا قرار دارد.

انتهای پیام/گ

حفاری و تکمیل 100 حلقه چاه نفت و گاز در سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.