مدیر کل گمرک‌های فارس گفت: در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۶۴ میلیون دلار کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خداداد رحیمی مدیر کل گمرک‌های فارس با اشاره به صادرات کالا از استان به خارج کشور به ارزش ۶۴ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۷۰ دلار بیان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ  وزنی ۲۲ درصد کاهش و از نظر ارزی ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: صادرات فارس به ۴۱ کشور جهان از جمله کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، افغانستان، آلمان، قطر، روسیه، پاکستان و عمان انجام شده است.

رحیمی ادامه داد: عمده کالا‌ها و محصولات صادر شده به خارج از کشور شامل محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، اوره، لوله و شیلنگ‌های پلاستیکی، آرد گندم، خرمای استعمران، ماهی، سبزی ، میوه و کفپوش‌ها بوده است.

مدیر کل گمرک‌های فارس افزود: در این مدت از میان کالا‌های صادراتی فارس، اوره از نظر وزن ۲۰۹ درصد و از لحاظ ارزش ۵۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است که از جمله دلایل این افزایش  می توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب بازرگانان استان فارس به ویژه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال واردات استان با کاهش ۴۱ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۶۱ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و یک هزار و ۳۹۷ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۴۹ دلار از طریق گمرک‌های این استان به کشور وارد شد که این کالا‌ها از ۲۰ کشور جهان از جمله چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، سوئیس، پاکستان، دانمارک، اسپانیا، انگلستان و تایلند وارد شده است.

رحیمی اظهار کرد: در این مدت ۴۵ هزار و ۴۰۵ مسافر از طریق مرز هوایی استان به کشور وارده شده اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۲۴ مسافر ایرانی و ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر مسافر و گردشگر خارجی بوده اند.

مدیر کل گمرک‌های فارس تاکید کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۵۰ هزار و ۵۶۲ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ مسافر ایرانی و ۱۴ هزار و ۹۴۶ مسافر خارجی بوده است.

وی گفت: در این مدت شهروندان استان فارس تعداد ۸۴ بسته هدیه و سوغات به ارزش ۵۵۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده اند که یک هزار و ۳۵۴ بسته پستی به ارزش ۱۹ هزار و ۳۷۴ دلار به خارج از کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از گمرک فارس به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار