مدیر کل امور مالیاتی استان فارس گفت: سوء استفاده از کارت بازرگانی پیگیری قضایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیر کل امور مالیاتی استان فارس در جمع فعالان اقتصادی استان فارس سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی برای فرار مالیاتی را تخلف دانست و گفت: مرجع قضایی نسبت به تخلفات دراین حوزه و استفاده از کارت‌های اجاره‌ای رسیدگی می‌کند.

وی افزود: افرادی که از کارت بازرگانی دیگران استفاده می‌کنند، شناسایی و اقدامات لازم به منظور مطالبه مالیات از این مودیان در اجرای تبصره ماده ۱۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: با توجه به احصای جرایم مالیاتی در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین مرتبط نسبت به سوءاستفاده برخی اشخاص از کارت بازرگانی، مراتب با شکایت این اداره کل در مرجع قضایی مطرح و رسیدگی می‌شود.

هاشمی گفت: کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای یکی از بزرگترین دروازه‌های فرار‌های مالیاتی به حساب می‌آمد که از پارسال بخشنامه‌ای به اجرا درآمده که طبق آن استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای برای صادرات پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: فاکتور خرید و کارت بازرگانی باید به اسم یک شخص باشد و در صورتی که فاکتور خرید به اسم صاحب کالا باشد، صاحب کارت بازرگانی تحت پیگرد مراجع قضایی قرار می‌گیرد و شامل جریمه‌های نقدی می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: اعمال هرگونه نرخ صفر و معافیت مالیاتی بابت صادرات کالا و خدمات از جمله صادرات کالا‌های غیر نفتی، محصولات کشاورزی و مواد خام در صورتی که ارز حاصل از صادرات مطابق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصاد بازگردانده نشود برای عملکرد سال ۱۳۹۷ و همچنین سال ۱۳۹۸ قابل اعمال نخواهد بود.

هاشمی افزود: استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان مذکور منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

وی گفت: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد کشور بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/م

پیگیری قضایی سو استفاده از کارت‌های بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار