از ابتدای امسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عوارض محقق شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس واریز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: از این مبلغ بیش از هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به شهرداری شهرستان شیراز و بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است.

وی افزود: شهرداری‌های سایر مناطق استان نیز هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال و دهیاری‌های استان هزار و ۵۶ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

هاشمی تصریح کرد: پارسال بیش از ۴ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۹۹ شهرداری و دهیاری و عشایر در استان از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شده اند، اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که از این نرخ ۳ درصد عوارض است که به شهرداری‌ها، سلامت و ورزش استان اختصاص می‌یابد و مابقی آن به حساب خزانه دولت واریز می‌ شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه صرفا برای عمران و آبادانی همان منطقه مصروف می‌ شود، تصریح کرد: تحقق درآمد‌های مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر استان خواهد داشت و ضروری است تمام افرادی که مشمول پرداخت مالیات می‌شوند، به این کار به عنوان یک تکلیف در راستای توسعه شهر و زیر ساخت‌های آن توجه کنند.
انتها پیام/م

بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازگشت

برچسب ها: مالیات ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار