مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰ مرکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل با هدف کاهش هزینه‌های بهداشتی، درمانی راه اندازی می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدحسن عزتی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰ مرکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل به زودی ایجاد می‌شود، هم چنین از ۵۰ مرکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل، ۱۰ مرکز در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه و بقیه در مشهد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مراقبت‌های پرستاری در منزل از طریق ارائه مراقبت‌های پرستاری در سطوح مختلف از پیشگیری تا بازتوانی با تاکید بر ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزش خودمراقبتی، رفع مشکلات بهداشتی، درمانی و توانبخشی با ارائه خدمات مرتبط، کاهش هزینه‌های بهداشتی، درمانی و ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال پرستاران راه اندازی شده است.

عزتی گفت: خدمات پرستاری در منزل شامل تمامی خدمات از پیشگیری تا بازتوانی است و بیشترین آمار درخواست کنندگان خدمت را سالمندان، بیماران مزمن (صعب العلاج، سرطانی، بیماری‌های خاص و ...) بیماران دچار آسیب‌های جسمانی و بیمارانی که ماندن آن‌ها در بیمارستان جنبه درمان نداشته و فقط به دلیل نیاز به دریافت مراقبت‌های پرستاری در بیمارستان بستری هستند، تشکیل می‌دهند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر مرکز علاوه بر دو مسوول فنی پرستار، دارای حداقل ۴ نفر کارشناس پرستاری جهت ارائه خدمات در ساعات مختلف شبانه روز بوده که اطلاعات آن‌ها را در سامانه صدور پروانه در زمان دریافت پروانه بهره برداری ثبت می‌شود؛ علاوه بر این افراد، مراکز مجاز هستند از بهیار، کمک پرستار متناسب با نوع خدمات قابل ارائه نیز استفاده کنند.
 
انتهای پیام// ز.ی
 

راه اندازی ۵۰مرکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.