هماهنگی الکسا با دستگاه‌های هوشمند آمازون

الکسا یا دستیار صوتی آمازون ضمن هماهنگی با سایر دستگاه‌های تولیدی این شرکت دیگر تنها متعلق به خانواده آمازون نیست.

هماهنگی الکسا با دستگاه‌های هوشمند آمازونبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دستیار صوتی آمازون موسوم به الکسا با استفاده از توانایی‌های جدید قادر است علاوه بر هماهنگی و برقراری ارتباط با دستگاه‌های خانواده اکو، با سایر دستگاه‌های این شرکت نیز همکاری کند. مهندسان آمازون از سال گذشته میلادی در فکر راه‌اندازی سیستمی جدید و ارتقاء ویژگی‌های الکسا برای برقراری ارتباطات بیشتر بودند.


بیشتر بخوانید: کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟


آغاز این حرکت از زمان عرضه بلندگوهای هوشمند Sonos بود و درست بعد از تولید این بلندگوها آمازون به فکر گسترش عمکلرد دستیار صوتی خود افتاد. در حال حاضر تمامی دستگاه‌های خانواده اکو آمازون مانند  Echo Dot، Echo Show و  Echo Sport با کیفیتی بسیار ایده‌ال با الکسا همکاری می‌کنند و ضمن برقراری ارتباط با شبکه اینترنت خانگی، پیام‌های صوتی را دریافت و ارسال می‌کنند.

آمازون هنوز به صورت کامل برنامه‌های جدید الکسا را پیاده سازی نکرده است زیرا امکان برقراری ارتباط بین این دستیار صوتی با دستگاه‌های مختلف نیازمند کسب مجوزهایی است و باید مطابق با استاندارهای جهانی عمل شود. آمازون پس از کسب تمامی مجوزها به مراحل آزمایش و تست دستگاه‌های مختلف ساخت خود را ادامه می‌دهد تا بعد از کسب بهترین نتیجه در کارایی این محصولات هوشمند را به دست مشتریان برساند.

 دستگاه‌هایی مانند سرویس Fire tv و بلندگوهای Sonos و حتی حساب کاربری فیسبوک با دستیار صوتی آمازون هماهنگ می‌شوند و سرویس‌‍های بسیار پیشرفته‌تر و قابل قبول‌تری نسبت به گذشته را ارائه می‌دهند. به طور حتم پیگیری چنین اقداماتی از سوی آمازون در راستای اهداف بلند این شرکت برای کسب مشتریان بیشتر و رقابت پرقدرت‌تر با غول‌های فناوری در جهان است.

هماهنگی الکسا با دستگاه‌های هوشمند آمازون

در حال حاضر دستیارهای صوتی هوشمندی مانند الکسا، کورتانا، دستیار هوشمند گوگل و سیری از پرطرفدارترین و پیشرفته‌تریت فناوری‌های جهان محسوب می‌شوند و با توجه به نقش پر رنگ این فناوری در آینده انسان‌ها شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری‌های بسیار گسترده‌ای را در این حوزه انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

قابلیت‌های ارتباطی آمازون ارتقا می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار