کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

مایکروسافت در مطالعات اخیر خود میزان استفاده کاربران از دستیاران هوشمند صوتی را مشخص کرده است که نتایجی جالب به همراه داشت.

کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها جنگ بزرگی میان دستیارهای صوتی هوشمند در گرفته و هر شرکتی در تلاش است تا دستیار هوشمند خود را به عنوان برترین نمونه بازار معرفی کند. شرکت اپل، دستیار هوشمند "سیری"، گوگل "دستیار صوتی گوگل"، آمازون دستیار هوشمند "الکسا"، مایکروسافت دستیار هوشمند "کورتانا" و سامسونگ نیز دستیار صوتی "بیکسبی"را در پلتفرم‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند و هرکدام نکات قوت و ضعف خود را دارند.

اما سیری و دستیار صوتی گوگل، به عنوان قوی‌ترین دستیار‌های هوشمند صوتی شناخته می‌شوند که توانایی انجام کار‌های مختلفی را دارند، بیشتر افراد با استفاده از دستیار صوتی هوشمند موجود بر روی گوشی خود به تنظیم زنگ هشدار، بررسی آب‌و‌هوا، پخش موسیقی، ایجاد لیست خرید و دیگر کارهای سبک روزانه می‌پردازند که پیچیدگی خاصی برای دستیاران صوتی هوشمند ندارد، اما زمانی خواسته کاربران، وظایف سخت‌تری باشد، کیفیت و قدرت پردازش سیری و دستیار صوتی گوگل خود نمایی می‌کند. اما به راستی کدام دستیار هوشمند برتر است؟

کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

مایکروسافت مطالعاتی متفاوت بر روی عملکرد دستیاران هوشمند انجام داده است، این شرکت به جای تمرکز بر روی دقت این نرم‌افزار‌ها، به تعداد و چگونگی استفاده کاربران از دستیار هوشمند خود نگاهی ویژه داشته است. طی این مطالعات، مایکروسافت دریافت که هر دو دستیار صوتی سیری و گوگل، توسط ۳۶ درصد از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند، این شیوع به دلیل فراگیر شدن سیستم عامل اندروید و iOS تشخیص داده شده در حالی که اسپیکر‌های هوشمند با استفاده از دستیار صوتی الکسا، در هر خانه‌ای پیدا نمی‌شوند.

کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

البته الکسا با ۲۵ درصد استفاده در رده سوم قرار دارد، کورتانا نیز به طرز شگفت‌آوری با ۱۹ درصد به عنوان چهارمین دستیار هوشمند شناخته می‌شود. اطلاعاتی از بیکسبی و رتبه و درصد آن در این مطالعه وجود ندارد، ممکن است این دستیار هوشمند جزئی از یک درصد دستیاران هوشمند "دیگر" در نتایج این تحقیق باشند.


بیشتر بخوانید: تست قابلیت اضافه کردن متن آهنگ در استوری اینستاگرام


کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

طبق گزارشات مایکروسافت، کاربران به استفاده از دستیاران صوتی در جهت کار‌های شخصی‌تر مانند مسیریابی، مقایسه دو کالا، خرید و مطالعه علاقه نشان داده‌اند، اما ۴۱ درصد از این افراد به دلیل ترس از فاش شدن اطلاعات حریم خصوصی خود و عدم اطمینان به دستیاران صوتی، از انجام این‌کار‌ها خودداری می‌کنند.

کدام دستیار صوتی هوشمند مخاطبان بیشتری دارد؟

با توجه به فاش شدند مکرر اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های مختلف، نگرانی از لو رفتن حریم خصوصی خود برای تمامی کاربران محصولات فناوری و هوشمند وجود دارد، افراد در این روز‌ها کمی محطاتانه‌تر از رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند و یکی از دلایل استفاده تنها ۳۶ درصد کاربران از دستیاران هوشمند نیز همین مورد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، دستیار صوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانه هوشمند آلفا
۱۱:۴۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
معلومه الکسا
آخرین اخبار