فیسبوک، پروژه ساخت پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام را لغو کرد

پس از گذشت بیش از یک سال از اعلام فیسبوک برای ایجاد یک پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام، این پروژه قبل از اجرایی شدن، لغو شد.

فیسبوک، پروژه ساخت پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام را لغو کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک به عنوان یک شرکت مرجع و مالک شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بزرگی همچون واتس‌اپ و اینستاگرام، به دقت ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه‌ها را زیر نظر دارد، اضافه شدن هر ویژگی جدیدی به این شبکه‌های اجتماعی ملزم به عبور از آزمایش‌های این شرکت بوده تا از اتخاذ تصمیمات اشتباه جلوگیری شود. اضافه شدن برخی ویژگی‌ها ممکن است تاثیر منفی برروی این نرم‌افزار‌های محبوب بگذارد و مخاطبان آن‌ها را کاهش دهد. در دنیای مجازی پر چالش امروز، لحظه‌ای تعلل یا تصمیمی اشتباه می‌تواند حکم نابودی یک پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی باشد و موقعیتی برای رقبا ایجاد کند تا خودی نشان دهند و به موفقیت برسند.

فیسبوک از دسامبر 2017 اعلام کرد که برنامه دارد تا دایرکت اینستاگرام را تحت عنوان یک نرم افزار مستقل تولید و عرضه کند، طبق گزارش این شرکت، تمرکز نرم افزار دایرکت اینستاگرام همانند پیام‌رسان‌های متداول برروی ارسال پیام متنی بوده و این برنامه به نوعی یک پیام‌رسان برپایه اینستاگرام است. هدف فیسبوک غنی‌سازی هرچه بیشتر اینستاگرام و برنامه‌های وابسطه آن برای جذب مخاطب بیشتر و مقابله با نرم افزار اسنپ‌چت، که رقیبی جدی محسوب می‌شود، بود. فیسبوک علاوه‌بر این طرح، به تازگی ویژگی‌های جدید بسیاری در همین راستا به اینستاگرام اضافه کرده است.

فیسبوک، پروژه ساخت پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام را لغو کرد

اما این پروژه تنها در حد یک حرف باقی ماند و امروز طی خبری اعلام شد که فیسبوک از تولید این برنامه یا پیام‌رسان مستقل، منصرف شده است. فیسبوک برنامه داشت قابلیت‌های زیادی برای پیام‌رسان دایرکت اینستاگرام در نظر بگیرد، علاوه بر ارسال پیام، تمامی مخاطبین گوشی هوشمند کاربر به محض ایجاد حساب کاربری در دایرکت اینستاگرام، به لیست دوستان شما در این برنامه اضافه می‌شدند. همچنین به اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدئو‌ها و استفاده از لایه‌ها و فیلتر‌های مختلف و جذاب برای ویرایش تصاویر ارسالی نیز برای این برنامه در نظر گرفته شده بود. دایرکت اینستاگرام تحت یک نسخه آزمایشی در اختیار برخی کاربران به صورت محدود قرار گرفته بود، حال پس از بست شدن این پروژه، نسخه آزمایشی نیز تا ماه آینده غیرفعال خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تست قابلیت اضافه کردن متن آهنگ در استوری اینستاگرام


فیسبوک، پروژه ساخت پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام را لغو کرد

البته هرچند ایجاد این قابلیت به صورت جداگانه منتفی شده است اما این قابلیت‌ها به بخش دایرکت اصلی در اینستاگرام اضافه خواهد شد، درواقع فیسبوک از تولید یک پیام‌رسان مستقل جلوگیری کرد و درعوض ویژگی‌های مورد نظر را به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌کند. ارسال پیام خصوصی در اینستاگرام یک ویژگی مهم و کاربری در این شبکه اجتماعی است که از سال 2013 فعال شده و قرار است بروزرسانی‌های مفیدی داشت باشد.

فیسبوک، پروژه ساخت پیام‌رسان مستقل بر پایه دایرکت اینستاگرام را لغو کرد

فیسبوک پس از اعلام این خبر اعلام کرد که :"دایرکت اینستاگرام همچنان فضایی جذاب برای تبادل پیام‌های خصوصی کاربران باقی خواهد ماند"، با این پیام باید منتظر ویژگی‌های جدید برای دایرکت اینستاگرام باشیم.

انتهای پیام/

دایرکت اینستاگرام تعطیل می‌شود!

برچسب ها: فناوری ، اینستاگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصلا چي بود اين پروژه؟