سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: عملیات تخلیه سیلاب ناحیه طلائیه به سمت خرمشهر تا ۲ ماه دیگر ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه عملیات تخلیه سیلاب از ناحیه طلائیه ادامه دارد، گفت: این آمادگی در خرمشهر وجود دارد تا در صورت ورود سیلاب به منطقه جریان آب به کانال شیردم، خین، حدود و ادب هدایت شود.

وی مجموع سیلاب تخلیه شده از منطقه طلائیه را تاکنون حدود ۲ میلیارد مترمکعب بیان کرد و ادامه داد: بخشی از سیلاب در بیابان های اطراف و کانون های فوق بحران گرد و غبار در اطراف خرمشهر همچنین با توافق با کشور عراق به سمت جزایر مجنون هدایت و سرشکن می شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر افزود: تاکنون عملیات هدایت سیلاب ها به سمت کانال شیردم، نهر خین، حدود و ادب انجام شده و فقط بخشی از سیلاب در قسمتی از شهرک صنعتی خرمشهر مانده که الان ماشین آلات مشغول به کار هستند.

مودت مدت زمان ادامه عملیات هدایت سیلاب ها را تا ۲ ماه دیگر بیان کرد وگفت: عملیات هدایت سیلاب ها تا ۲ ماه آینده ادامه دارد تا سیلاب فروکش کند.

وی ادامه داد: بنا داریم بخشی از این آب را در زمین های شور رهاسازی و پس از آن به دریا ریخته شود و آب شیرین بیابان های اطراف خرمشهر جایگزین شود.

به دنبال شکسته شدن سیل بند روستای ملحان در ۳۰ کیلومتری جاده اهواز - خرمشهر سیلاب از مزارع نیشکر و تالاب ناصری به سمت خرمشهر جاری شد که با همت گروه های جهادی و ستاد مدیریت بحران کنترل شد.

طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شد.

انتهای پیام/ د

ادامه عملیات تخلیه سیلاب

برچسب ها: سیلاب ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.