فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) گفت: مستندی با موضوع تلفیقی دفاع مقدس و سیلاب در حال ساخت است که حضور تجهیزات نظامی در آبادان لازم بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) گفت: مستندی درباره آزاد سازی خرمشهر و ارتباط دفاع مقدس و سیلاب در حال ساخت است که در ساخت آن نیاز به تجهیزات نظامی بود.

وی به موضوع این مستند دفاع مقدسی نیز اشاره کرد و افزود: این مستند داستان زنی را روایت می‌کند که در جریان سیلاب خوزستان کمک رسانی می کرده و در جریان سیل در اثر اتفاقی با جوانی روبه رو می‌شود و به ارتباط میان کودکی این جوان که حالا در احداث سیل بند کمک می‌کند با دوران دفاع مقدس، پی می‌برد.

فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا)  ادامه داد: این مستند در سوم خرداد و به مناسبت آزاد سازی خرمشهر از شبکه اول سیما نمایش داده می‌شود.

سردار خادم سیدالشهدا از تعریف برنامه دیگر فرهنگی به مناسبت سوم خرداد خبر داد و افزود: تلاش شده است عمده برنامه‌ها با موضوع ارتباط سیلاب و دفاع مقدس باشد و نقشی در کاهش سختی مردم متأثر از سیلاب کمک کند.

وی در ادامه به مشارکت یادگاران دفاع مقدس در مقابله با سیلاب اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس برنامه‌ای تحت عنوان جنگ آب وجود داشت که در کانال سلمان و کانال شهید چمران آب به سمت منطقه مرزی عبور داده شد و در جریان سیلاب نیز با شناخت قبلی از همین سیل بندها و کانال‌های دفاع مقدس استفاده مطلوب شد.

فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) به برشماری اقدامات انجام شده در کانال الغدیر، جاده امام علی و مسیرهای مواصلاتی ماهشهر - آبادان برای محافظت از محدوده شهری پرداخت و ادامه داد: با اقدامات انجام شده، هدایت آب به سمت دریا با موفقیت انجام شد و خطر سیلاب از شهرهای آبادان و خرمشهر دفع شد؛ هماهنگی‌های اخیر نیز برای اطمینان و تکمیل کارهاست.

انتهای پیام/ د

جزئیات دلیل انتقال تجهیزات نظامی به آبادان

برچسب ها: دفاع مقدس ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.