با حضور مدیران ارشد استان کرمانشاه و مقامات عالی نظامی و انتظامی استان مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر برگزار شد .

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان دراین آیین، سوم خرداد را روزی فراموش نشدنی برای مردم دانست و گفت : براساس روش‌های علمی و نظامی پیروزی دراین عملیات امکان پذیر نبود، اما جوانان باغیرت این مرز و بوم ان را به نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس تبدیل کردند.

بازوند استاندار کرمانشاه هم به واکنش مطبوعات غربی در حماسه آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت : با آزاد سازی خرمشهر دنیا به ما آفرین گفت و رویا‌های دشمنان نقش برآب شد.

قنبری استاد دانشگاه و کارشناس معارف اسلامی دیکر سخنران ایین گرامیداشت سوم خرداد در کرمانشاه بود، وی با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر، دستاورد‌های کوتاه مدت و بلندمدتی برای کشور و نظام داشته افزود: شکست رسمی نظامی رژیم بعث عراق، تغییر توازن قوای سیاسی و نظامی به نفع جمهوری اسلامی، تغییر نگاه مجامع بین‌المللی به مقصر جنگ آفرینی، آزادسازی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از خاک کشور، و ترویج اندیشه مقاومت در برابر ستم با دست خالی از نتایج کوتاه مدت این حماسه بود.

قنبری درپایان تصریح کرد: رویداد‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رخداد‌ها و حوادث عبرت‌آموز آن دوران، چراغ راه نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی به ویژه نیرو‌های مسلح خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

براساس روش‌های علمی و نظامی پیروزی در عملیات امکان پذیر نبود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.