رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از آغاز همکاری‌های علمی این دانشگاه با دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: تاکنون با چهار دانشگاه منطقه اقلیم تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت : مذاکرات با دانشگاه‌های اقلیم را از سال گذشته آغاز کردیم و در قالب برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و همایش‌های مشترک در حوزه‌های خدمات مهندسی و پژوهشی با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مجوز بین المللی شدن دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال ۹۶ صادر شده است، گفت : تبادل دانشجو در برنامه این دانشگاه و دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق نیست بلکه هدف ما همکاری‌های علمی و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه ما رقیب دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق برای پذیرش دانشجو نیستیم، گفت: هدف ما هم افزایی علمی با دانشگاه‌های اقلیم است و تاکنون با چهار دانشگاه نیز قرارداد همکاری منعقد کرده ایم.

به گفته وی همکاری‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه با دانشگاه‌های سلیمانیه و اربیل عراق در حوزه فنی و مهندسی شروع شده و این همکاری‌ها در حال افزایش است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: دانشگاه‌های استان‌های مرزی کشور مانند کرمانشاه می‌توانند از طریق تبادل و همکاری‌های علمی در راستای ارزآوری برای کشور نقش آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه فعالیت خود را سال ۸۶ آغاز کرده است، افزود: اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

اختری تصریح کرد : در نظر داریم در سال ۱۴۰۰ تعداد رشته‌های کارشناسی را به ۱۵ و رشته‌های کارشناسی ارشد را به ۱۰ رشته افزایش دهیم و در مقطع دکترا نیز سه رشته دایر کنیم.

به گفته وی دانشگاه صنعتی سه دانشکده انرژی، فناوری اطلاعات و مدیریت مهندسی دارد.

 

انتهای پیام/د

تاکنون با چهار دانشگاه منطقه اقلیم تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.