امروز صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه قطعات ایران خودرو بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بومی سازی قطعات خودرو میتواند قیمت خودروهای داخلی را به شدت کاهش دهد گفت: ظرفیت بزرگی در کشور برای خودروسازان وجود دارد که با تولید و حمایت میتوان نیاز به قطعه را رفع کرد.
نجفی افزود: در گذشته در بحث خودرو خیلی غفلت کردیم و در این چند ماه با فشارهای ایجاد شده توانسته ایم در تامین قطعات پیشرفت خوبی را داشته باشیم که خود این باعث رونق تولید میشود. این آهنگ اگر حفظ شود در آینده نزدیک میتوانیم تا ۹۵ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی و از واردات جلوگیری کنیم.
نجفی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه سازان درخواست داده بودند، پرداخت شد. در مواردی مشکل ارزی داشتند که با هماهنگیهای وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی رفع شد. میتوانیم با ارتقا داخلی مشکلات را رفع کنیم. اگر بتوانیم به مردم نشان بدهیم که تلاش میکنیم آنها هم ما را همراهی میکنند.
وی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگهای ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده است. البته بخشی از این مشکلات رفع شده است و به زودی این خودروها تکمیل میشوند. ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از ۲ هزار خودرو عرضه میکنند و این نشان دهنده تلاش آنها است.
مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قابل قبول نیست مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو پیش آمده است با مشکل مواجه شوند. ما به تمام خودروسازان به خصوص این دو خودروساز بزرگ اخطار میدهیم. تهدیدی پیش آمده است که باید به فرصت تبدیل شود. همه اعم از مسئولان، رسانه ها، مردم، فضای مجازی و ... باید هم سو شوند. در زمان هشت سال دفاع مقدس با دستهای خالی کارهای زیادی انجام دادیم، امروز هم میتوانیم. اگر این طور پیش برویم، در چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد از قطعات وارداتی را میتوانیم در کشور تولید کنیم.
نجفی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد: فقط یک بخش از گرانی خودرو به خودروسازان مربوط میشود. بخش دیگر آن به نقدینگی جامعه، سرمایهای شدن خودرو، دلالها و حتی فضای مجازی مربوط میشود. اگر بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل کنیم، بسیاری از این مشکلات حل میشود.
وی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تقویت تولید داخل گفت: بزرگترین اقدامی که وزارت صنعت انجام میدهد کمک به تامین نقدینگی ریالی و ارزی تولیدکنندگان در بخشهای مختلف است. همین طور هماهنگی و ایجاد یک ارتباط مناسب بین تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و ایجاد هماهنگی بین بخشی بازار و زنجیرهها در دست اقدام است.
مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودروهای هیبریدی عنوان کرد: چنانچه این قانون در مجلس تصویب شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت تابع قانون است و این کار را انجام میدهد.
منصور منصوری مدیر عامل شرکت ساپکو در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو گفت: حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو از مواد اولیه گرفته تا قالبها کاملا داخلی است و ۳۵ درصد باقیمانده آن ارز بری دارد، یعنی مواد اولیه ساخت قطعات، وارد میشود.
بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای تقویت ساخت داخل در صنعت قطعه سازی/ظرفیت بالای قطعهسازان در شرایط تحریم
مدیر عامل شرکت ساپکو در خصوص خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار خودرو بخاطر نبود قطعاتی همچون کاتالیست، ای بی اس و کیسه هوا در پارکینگها دپو شده است که اگر بحث انتقال ارز و ... انجام شود، به راحتی این خودروها آماده و وارد بازار میشود، این امر میتواند به سادگی قیمتها را کاهش دهد.
انتهای پیام/
پرس پیشرفته میر بانک میخره باید خودرو سازان رو
مجبور کنن که هرچی سود میکنن تو بخش تحقیق توسعه
سرمایه گذاری کنند
برا فردا چی بگیم به مردم.
70هزار خودرو منتظر سه قطعه هستند.
پس فردا چی بگیم ...
که اینگونه خودرو بی کیفیت ونجومی تولیدمی کنند
بعدش خودروهایی را که سالها پیش فروختند و تحویل ندادند و قرار شده با قیمت قدیم تحویل بدهند را چرا تحویل مشتری نمیدهند ولی فروش فوری با قیمت بازار دارند ...
داستان چیه ...
تنها راه ازاد کردن تعرفه خودروهای دست دوم خارجی که شاید بتونه یه حرکتی به اقایون خودرو ساز بده اونم من بعید میدونم
برادر رئیسی سید جان این مشکل و گره فرقونسازان فقط بادست میارک شما باز میشه انشالله قوه قضائیه هر چه زودتر ورود کنه تا اون وقت ببینید همین سه قطعه که کمبود دارن چنان زیاد میشه که صادرم میکنیم .
يكي از دانشجوهاي ما به خيال اينكه كيسه هوا مطمئنه كمربندشو نبست و تو تصادف ضربه مغزي شد و فوت كرد
كمربند هزار برابر بهتر از كيسه هواي دلاريه
خودرو سازی رو تحویل سپاه بدهید قسم یاد می کنم که در ظرف دو. تا سه. سال هم ببکاری حل میشود و هم مشکل خودرو و اقتصاد مریض
چرا تا حالا صنعت قطعه سازی درجا زده ؟؟!!چون از طرف همین دو مونتاژ کار و دو بدنه ساز !!!!!حمایت نشدند!!!!!!
تکنولوژی موشک که خیلی پیشرفته تر از اتومبیل است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا هر را یک حرف میزنند؟
یه جوری میگن هفتاد هزار تا که انگاری هفت میلیون خودروست ، این تعداد برای ده دقیقه پیش فروشه و هیچ تاثیری روی قیمت نمی گذارد .
البته خیلی بیش از اینها پیش فروش شده و این تعداد کفاف اونم نمیده .
این خودروسازی جززیان چیزی برای کشور ندارد
بایدتعطیل شود