مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: در حال حاضر برای بررسی کلیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در انتظار صدور حکم رئیس نمایشگاه هستیم.

قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در خصوص کلیات برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتظر صادر شدن حکم رئیس نمایشگاه هستیم تا پس از آن شورای سیاستگذاری نمایشگاه تشکیل شود و امیدواریم که در روز‌های آینده این امر انجام بشود تا زمان خوبی را برای بررسی کلیات برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داشته باشیم.

وی افزود:تا اندازه‌ای برداشت نادرستی از خبر حضور کتابفروشی‌ها در نمایشگاه کتاب شده است، زیرا ما در زمان اعلام این خبر درباره نمایشگاه‌های استانی صحبت می‌کردیم و من با توجه به تجربه خودم متوجه شدم که با برگزاری نمایشگاه‌های استانی، کتابفروشی‌ها تا حدودی متضرر می‌شدند بنابراین امسال گامی به سمت جلو برداشتیم و طبق این تصمیم کتابفروشی‌های هر استان می‌توانند در نمایشگاه استانشان شرکت کنند و با برخورداری از خدمات نمایشگاهی کتابهایشان را عرضه کنند تا ضرر نکنند البته این کار یک شرط دارد و شرطش آن است که کتابفروشان، کتاب ناشرانی که به طور مستقیم در نمایشگاه حضور دارند را خرید و فروش نکنند.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی تهران گفت:در رابطه با تهران بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانیم از متضرر شدن کتابفروشان پیشگیری کنیم البته این بررسی‌ها قطعا به منظور حضور کتابفروشی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران نیست.
آشنا اعلام کرد:حتما یکی از موارد بازنگری شرایط حاکم بر برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده، توجه به کتابفروشی‌های شهر تهران است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار