رییس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ٣٣ هزار تن شکر و ٢٧ هزار تن روغن خوراکی وارد بندر امام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،علی اکبر احمدی، رییس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: کشتی ۳۳ هزار تنی کوبایی واردات شکر خام از کوبا وارد بندر امام خمینی شده و در حال بر روی کامیون‌های ۲۵ تنی برای ارسال به کارخانه‌های تصفیه شکر در استان‌های اصفهان همدان خراسان رضوی، خراسان شمالی و مرکزی هستند.

وی افزود: کشتی چینی حامل روغن خوراکی نیز در حال تخلیه ۲۷ هزار تن روغن خوراکی است روز گذشته نیز کشتی ۳۳ هزار تنی از هند وارد بندر امام خمینی و تخلیه شد همچنین از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا کنون ۱۶۸ هزار تن شکر خام وارد بندر امام خمینی شده است.

احمدی بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی تخلیه و وارد کشور شد.

رئیس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تخلیه بار ذرت در این بندر تصریح کرد: ۵۸ هزار تن ذرت از آمریکای جنوبی در حال تخلیه به کامیون‌ها است و یک کشتی ۶۶ هزار تنی دیگر هم در حال تخلیه ذرت و یک کشتی دیگر  ۵۰ هزار تن کنجاله سویا تخلیه می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص صادارت ماده اولیه سیمان از این بندر گفت: کشتی دایانا نیز در حال بارگیری محموله صادراتی ۵۰ هزار تنی سنگ آهن و کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) از بندر امام خمینی است.

گفتنی است: میزان صادرات این کالا‌ها از بندر امام سالانه ۲.۵ میلیون تن است.

انتهای پیام/م

واردات شکر از کوبا به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.