نتایج تحقیقات پلیس نروژ در زمینه داد و ستد غیرقانونی اسلحه در این کشور نشان داد حدود ۷۰ نیروی نظامی و افسر پلیس نروژی در این تجارت مشارکت داشته‌اند.

مشارکت حدود ۷۰ پلیس و نیروی نظامی نروژ در تجارت غیرقانونی اسلحهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس نروژ نتایج تحقیق «عملیات بُنانزا» را که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود و به موضوع تجارت غیرقانونی سلاح در این کشور می‌پرداخت، منتشر کرد.

بر اساس نتایج این تحقیق چهار ساله، حدود ۷۰ نیروی نظامی این کشور و همچنین پلیس در خرید و فروش غیرقانونی سلاح در نروژ دخالت داشتند.

لینا ریف از ناحیه پلیس جنوب شرق در این خصوص گفت: «برخی بازداشت‌ها مربوط به ناقص بودن مجوز‌های حمل سلاح برای افسران پلیس و یا نیرو‌های نظامی نروژ بوده است». او در ادامه افزود: «گردآورندگان و تجار اسلحه از نقاط ضعف  موجود در مدیریت سلاح‌های پلیس سوءاستفاده می‌کردند». هرچند بنابر گفته این مقام پلیس، برخی از سلاح‌های کشف شده مربوط به کشور‌های خارجی بوده؛ زیرا قیمت آن‌ها به یورو بر رویشان نصب شده است.

در مجموع، پلیس در این عملیات ۲۶۴۱ سلاح که بسیاری از آن‌ها در رده نظامی بودند کشف و ضبط کرده و این بزرگترین پرونده سلاح غیرقانونی است که در این کشور پیگیری می‌شود. انواع سلاح غیرقانونی، از جمله مسلسل، اسلحه‌های اتوماتیک، و حتی یک اسلحه ضد تانک، در میان سلاح‌های کشف شده وجود دارد.

تاکنون ۱۷ نفر در این پرونده محکوم شده‌اند و گفته می‌شود پس از انتشار نتایج این پرونده، ارتش نروژ «شیوه‌های خود در نگهداری سلاح را تغییر داده» و پلیس در حال سخت‌کردن قوانین خود در مدیریت اسلحه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار