یک شهروند فرانسوی به جرم توطئه برای انجام حملات تروریستی در فرانسه در خلال مسابقات فوتبال ۲۰۱۶ اروپا، در اوکراین به ۶ سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات قضائی دادگاهی در اوکراین یک شهروند فرانسوی را به جرم توطئه برای انجام حملات تروریستی در فرانسه در خلال مسابقات فوتبال ۲۰۱۶ اروپا به ۶ سال زندان محکوم کردند.

ناتالیا موراخویچ، سخنگوی مقامات قضائی منطقه‌ای اوکراین، گفت گرگور موتو ۲۷ ساله به جرم انتقال سلاح غیرقانونی، مهمات و مواد منفجره به منظور انجام دادن مقدمات عملیات تروریستی به زندان محکوم شد.

گزارش‌ها حاکی است موتو در مناطق مرزی بین فرانسه و لهستان در مه ۲۰۱۶ بازداشت شده است.

مقامات امنیتی اوکراین اعلام کردند، این شهروند افراطی راستگرای فرانسه در حالی که قصد داشته ۱۵ عملیات تروریستی در مساجد و کنیسه‌های فرانسه انجام دهد، در انبار مهمات دستگیر شد. او که کارمند یکی از شرکت‌های تولیدات کشاورزی است در دسامبر ۲۰۱۵ وارد اوکراین شده و به انبار مهمات در مناطق شرقی این کشور دست یافته است.

دستگاه امنیتی فرانسه با انتشار تصاویری نشان داد موتو و دستیارش در انبار بزرگ مهمات حاوی ۱۲۵ کیلو مواد منفجره با درجه تسلیحاتی مختلف بازداشت شده است.

موتو در حالی که قصد داشت وارد لهستان شود بازداشت شد و به نیرو‌های امنیتی گفت از یکی از شهروندان اوکراینی خواسته است در انتقال مواد منفجره به فرانسه به وی کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار