شیراز میزبان مراسم بزرگداشت ملاصدرا

مراسم بزرگداشت ملاصدرا فیلسوف قرن دهم هجری قمری در زادگاهش شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت حکیم بزرگ ملاصدرا که امروز در مدرسه خان شیراز برگزار شد، با اشاره به موضوع فلسفه ملاصدرا، تفسیر ملاصدرا را همان فلسفه و فلسفه ملاصدرا همان تفسیر اوی دانست و گفت: کلام ملاصدرا همان فلسفه و فلسفه وی همان کلامش است.

وی بیان کرد: بعضی‌ها اصرار براین موضوع دارند که فلسفه از کلام جدا شود یعنی فیلسوف نباید وارد بحث‌های کلان شود و این موضوع اشتباه است و اگر ملاصدرا وارد عرصه تفسیر می‌شود، چه قرآن و چه حدیث این همان فلسفه ملاصدرا بوده، که درقالب تفسیر خود را نشان می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: صدرالمتألهین با همان دیدی که در فلسفه دارد وارد قرآن می‌شود و سعی دارد این نظریه را از قرآن بیرون بکشد و گرفتار تفسیر به رای که همان تحمیل رای خود به قرآن است نشود.

حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا هم در این مراسم ملاصدرا را حکیم جهان اسلام و پرچم دار حکمت اسلامی در قرون اخیر نامید و تصریح کرد: آینده متعلق به این شخصیت است.

وی ادامه داد: حکمت دوستان و علاقه‌مندان به حکمت متعالیه باید تبیین، تفسیر، تحلیل و تثبیت موقعیت این حکمت را که همواره مورد بحث و بررسی بوده و هست را در دستور کار خود قرار دهند.

آملی اضافه کرد: ملاصدرا در مسیر توحید گام برداشت و بزرگی و عظمت او به بزرگی اندیشه اش است که حکمت برای ملاصدرا مانند چراغی در وجودش روشن بود که همیشه زیر آن حرکت می‌کرد.

رئیس بنیادبین المللی علوم وحیانی اسرا همراه کردن کاروان علم و یکرنگ کردن آن را از جمله امتیازات بزرگ حکمت ملاصدرا دانست و اظهار کرد: بهره مندی از بخش‌های مختلف علم و بها دادن به حرکت‌های علمی عالمان، تمجید عالمانه از عالمان، بیان ضعف‌ها و نارسایی‌های علمی شیوه‌ای بود که ملاصدرا در پی گرفت و در این زمینه موفق بود.

انتهای پیام/ت

برگزاری مراسم بزرگداشت ملاصدرا در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار