پدر علم آب شناسی ایران:

با وجود بارندگی‌های مناسب هنوز استان فارس تا بارش‎های نرمال فاصله دارد

پدر علم آب شناسی ایران گفت: استان فارس با وجود بارندگی‌های مناسب هنوز تا رسیدن به میزان نرمال بارندگی هزار میلی متر فاصله دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییسی پدر علم آب شناسی ایران و استاد دانشگاه شیراز اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های مناسب در امسال، هنوز هزار میلی متر دیگر تا رسیدن به میزان نرمال فاصله داریم.

سادات دیگر استاد دانشگاه شیراز نیز بیان کرد: نمی‌توان امیدوار بود که فارس وارد دوره ترسالی شده چرا که بخش اعظمی از منابع و سفره‌های زیرزمینی این استان در سال‌های خشکسالی توسط چاه‌های مجاز و غیرمجاز خالی شده و افت شدید داشته است.

علیزاده کارشناس هواشناسی فارس نیز گفت: میزان بارندگی در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ در فارس حدود ۳۴۰ میلیمتر بوده که این آمار در برخی از شهرستان‌ها افزایش داشته است.

ارجمندی کارشناس آب منطقه‌ای فارس نیز اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب به ظرفیت ۹سد استان فارس اضافه شده است.

وی ادامه داد: در این بارندگی‌ها به آب سد سلمان فارسی با ظرفیت ۹۵۰ میلیون متر مکعبی، ۸۷ میلیون مترمکعب افزوده شده و مجموع آب پشت سد را به ۷۴۲میلیون مترمکعب رسانده است.

ارجمندی افزود: ظرفیت سد۹۹۳میلیون مترمکعبی درود زن نیز هم اکنون به ۶۵۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: ۱۲میلیون مترمکعب آب هم به سد رودبال اضافه شده و اکنون ۶۱ میلیون مترمکعب آب دارد.

ارجمندی، درخصوص سد ملاصدرا در شمال فارس هم بیان کرد: ۲۸ میلیون مترمکعب آب هم وارد این سد شده و اکنون ۱۲۳میلیون مترمکعب آب دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت ۹ سد استان فارس حدود ۳ هزار میلیارد مترمکعب است که ۱۴۰۰میلیون مترمکعب آب کم دارند.

انتهای پیام/چ

وضعیت بارندگی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار