افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز ذخیره سازی گندم

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ گفت: طی سال‌های گذشته ظرفیت مراکز ذخیره سازی در آذربایجان شرقی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز ذخیره سازی گندمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ابوالحسن زاده مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ در نشست خبری شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ با بیان اینکه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی زیر مجموعه این شرکت هستند، گفت: کارگزار اصلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸، شرکت تخصصی بازرگانی ایران و زیر حوزه آن تامین و خرید گندم، تبدیل به آرد و تحویل به نانوایی است.

وی با اشاره به اینکه شکر، روغن نباتی و برنج بر حسب تعداد نیاز و در راستای تنظیم بازار استان و کشور از موجودی شرکت غله و خدمات بازرگانی تامین می‌شود، گفت:سال گذشته ۵۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم از قیمت یک هزار و ۳۲۰ تومان خریداری و ذخیره شد.

وی ادامه داد: در اغلب شهرستان‌های استان کارخانه و انبار غله موجود است و یک میلیون تن ظرفیت ذخیره استانی در سیلو‌های موجود است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ۵۰ درصد ظرفیت مراکز ذخیره سازی افزایش یافته است، اذعان داشت: از منظر فضای ذخیره سازی در استان در شرایط استاندارد و روبه رشد هستیم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ افزود: کارخانه آرد سازی ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت بیش از نیاز استان را پشتیبانی می‌کند و از نظر تراکنش وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه موجودی گندم در حال حاضر ۲۸۰ هزار تن است و در ۳۵ سیلو نگه داری می‌شود، اظهار داشت: برای بیش از ۵ ماه پوشش توانایی تامین مایحتاج استانی را داریم.

ابوالحسن زاده در ادامه به خرید گندم در دهه سوم خرداد اشاره کرد و گفت:خرید گندم از شهرستان‌های گرمسیر استان مانند جلفا و خداافرین و... را آغاز خواهد شد.

وی با ابراز خوشحالی از افزایش بارندگی در سطح استان، اذعان داشت: با توجه به وضعیت بارندگی و افزایش محصولات کشاورزی، توانایی خرید گندم به بیش از ۶۰۰ هزار تن توانایی رسید.

این مسئول در ادامه به اجرای تمهیدات لازم جهت خرید گندم به همراه ناظران و کارشناسان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی‌های لازم جهت خرید گندم در سال جدید با مصوبه دولت به قمیت هزار و ۷۰۰ تومان در سال زراعی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد:سرانه مصرف استان در آرد یارانه‌ای برای هر نفر۶ کیلوگرم با قیمت مصوب تنظیم بازار است و همچنین برای نانوانی‌های با پروانه کسب و تایید شده آرد به میزان لازم و با قیمت ۹۰۰ تومان توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کمبود ارد و گندم در استان نداریم، گفت: آرد مورد نیاز بازار برای نانوایی با پروانه به میزان لازم پخش می‌شود و به نانوایی‌هایی که از کمبود آرد شاکی هستند اعتماد نکین، زیرا دارای پروانه کسب نیستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ با اشاره به اینکه از ۲۵ بهمن تا امروز حدود ۲۰ هزار تن شکر بر اساس مصوبه تنظیم بازار برای معرف‌های تایید شده از سوی صنعت معدن و تجارت شکر تامین کرده ایم.

وی افزود: حدود ۱۰ هزارتن سهیمه تخصیص شکر به استان حدود ۱۰ هزار تن است که باید جذب شود.

ابوالحسن زاده افزود: انواع برنج خارجی به میزان ۵ هزار تن در انبار‌های استانی موجود است.

این گزارش حاکی است، پس از نشست خبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با اصحاب رسانه، خبرنگاران به بازدید از سیلو‌های این شرکت رفتند و در جریان روند انبار گندم، شکر و برنج قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/ش


ذخیره کنونی گندم در ۳۵ سیلو استان ۲۸۰ هزار تن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.