معاون برنامه ریزی دادگستری کرمان گفت:طی چند روز گذشته ۴۷ نفر از مددجویانی که به صرف عدم توانایی پرداخت مهریه در زندان‌های استان بوده اند از زندان آزاد شده اند.

۴۷ نفر زندانی مهریه از زندان‌های کرمان آزاد شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان در پاسخ به انتشار نامه‌ای از قول وی در فضای مجازی مبنی بر آزاد نمودن محکومین مهریه از زندان، گفت:این نامه خطاب به رؤسای حوزه‌های قضایی استان کرمان و پیرو مکاتبات قبلی نوشته شده است.

ی به برداشت های غلطی که از این نامه در فضای مجازی شده است اشاره کرد و گفت: منظور دادگستری استان این نیست که تمام افراد بدون اینکه اعسار آنها ثابت شود از زندان آزاد شوند بلکه موضوع مکاتبات اخیر فقط افراد معسر بوده است.

وی افزود: این نامه متعاقب دستور حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف زندانیان مهریه و متعاقب دیدار ایشان با مراجع عظام تقلید بود که اکثریت مراجع زندانی نمودن زوج و نیازمند را مطابق با شرع ندانسته بودند، و معظم له ضمن تعیین مهلت ده روزه دستور تعیین تکلیف راجع به اینگونه زندانیان را صادر نمودند تا از زندانی شدن افراد نیازمند جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان گفت:طی چند روز گذشته و پس از انجام مراحل قانونی، ۴۷ نفر از مددجویانی که به صرف عدم توانایی پرداخت مهریه در سطح زندان‌های استان کرمان بوده اند از زندان آزاد شده اند.

انتهای پیام/س

آزادی ۴۷ نفر زندانی مهریه از زندان‌های کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.