استفاده از فناوری تشخیص چهره برای کمک به حیات پانداها

متخصصان چینی برای شناسایی پانداها و توسعه برنامه‌های حفاظتی از آن‌ها، سیستم تشخیص چهره هوشمند مخصوص این حیوانات را طراحی کردند.

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای کمک بیشتر به حیات پانداهابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان و محققان چینی برای کمک هرچه بیشتر به حفظ نسل خرس‌های پاندا و ایجاد پایگاهی اطلاعاتی قابل دسترس برای عموم مردم از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی این حیوانات بامزه استفاده می‌‌کنند.


بیشتر بخوانید: حمام کردن پانداها دوست داشتنی ترین کار دنیا +فیلم


پانداها حیواناتی بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و طرفدارن زیادی در سراسر جهان دارند. این علاقه بیش از حد به خرس‌های پاندا و نفوذ به محل زندگی آن‌ها از سوی انسان‌ها سبب شده در طول ده‌های اخیر تعداد این حیوان بسیار کاهش یابد و آن‌ها را در خطر انقراض قرار دهد. امروزه تنها تعداد محدودی از این حیوانات جذاب در باغ وحش‌هایی ویژه نگهداری می‌شوند. شاید همه پانداها در ظاهر شبیه هم باشند و یک تماشاگر در پس از دیدن پاندا دفعه بعد قادر به تشخیص چهره او نباشد.

اما این حیوانات نیز مانند تمامی حیوانات کره زمین در جزییات صورت و بدن خود تفاوت‌هایی با هم دارند. حال دانشمندان برای شناسایی راحت‌تر این تفاوت‌های از فناوری سیستم تشخیص چهره مخصوص پانداها استفاده می‌کنند. دانشمندان چینی با مجهز کردن این سیستم به هوش مصنوعی آن را قادر ساخته‌اند با دقت بالایی جزییات صورت پاندا‌ها را شناسایی کرده و اطلاعات مختص به هرکدام از این حیوانات را ذخیره سازی کند.

شرکت توسعه دهنده این برنامه قصد دارد به زودی اپلیکیشن سیستم تشخیص چهره پانداها را در اختیار عموم قرار دهد تا پس از آن هرگاه بازدید کنندگان به باغ وحش رفتند ضمن اسکن صورت پانداها اطلاعاتی از قبیل: نام، سن، محل تولد، نام پدر و مادر و محل اولیه زندگی گونه آن‌ها را روی گوشی خود مشاهده کنند.

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای کمک بیشتر به حیات پانداها

حامیان حقوق حیوانات ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوان از این برنامه برای کمک به حفظ حیات خرس‌های وحشی ساکن جنگل‌های چین نیز استفاده کرد. خوشبختانه تلاش‌های گسترده داشمندان و سازمان‌های حفاظت از محیط زیست سبب افزایش تعداد پانداها در یا‌های اخیر شده است ولی هنوز هم تعداد این حیوانات کم است و تنها کمتر از ۲۰۰۰ پاندا هم اکنون در جنگل‌های کوهستانی چین زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

نمایش اطلاعات جالب از پانداها روی گوشی بازدیدکنندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار