نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: چند سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، ولی متأسفانه در حوزه عمل به این سیاست‌ها کوتاهی شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشست جامعه اسلامی مدیران ایران با بیان اینکه عملکرد رئیس بانک مرکزی در حوزه کنترل ثبات ارز قابل قبول است، اظهار کرد: چند سالی از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، ولی متأسفانه در حوزه عمل به این سیاست‌ها کوتاهی شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه عدم موفقیت در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موضوع سیاست خارجی و دل‌خوش کردن به برجام و وعده‌های توخالی و مذاکره با کدخدا باز می‌گردد و خدا را شاکریم که امروز به این حقیقت دست یافته‌ایم که کلید حل مشکلات کشور در خارج از کشور نیست.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گستردگی جامعه کارمندان حقوق‌بگیر است که رقم آن بالغ بر پنج میلیون نفر است و برای تامین حقوق آن‌ها، باید به خزانه چنگ انداخت.

مصری گفت: در حوزه عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با پدیده بی‌توجهی به ظرفیت‌های واقعی شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی روبه‌رو می‌شویم که اگر درست سیاست‌گذاری می‌شد، امروز توانایی فتح بازار‌های کشور‌های همسایه را داشتیم، اما متأسفانه ۶۰ درصد این واحد‌های صنعتی تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه یکی از آفت‌های اقتصاد کشورمان این است که ۶ ماه از وقت و انرژی کشور صرف بررسی و تصویب بودجه می‌شود، در صورتی‌که بودجه سهم ۵ درصدی در رشد کشور دارد و بیشتر مربوط به دخل و خرج دولت است و این مساله منجر شده تا از مقوله تولید و بخش‌های درآمدزایی غافل شود.

مصری با بیان اینکه زمینه‌های رونق تولید فراهم نشده است، افزود: به‌جای اینکه سرمایه‌ها به سمت تولید روانه شود، به‌سمت بازار سکه و ارز روانه شده و همین امر زمینه پول‌های بادآورده و به‌قولی کسب سود‌های مفت را فراهم کرده است و نتیجه آن می‌شود سلطان سکه و سلطان ارز که اخیراً هم به دامنه این سلاطین اضافه شده است.

وی افزود: ضروری است که از تولیدکنندگان حمایت شود تا در برابر تولیدکنندگان خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند و تولیدکننده با وجود نوسانات ارزی نمی‌تواند به‌عنوان تولیدکننده به وظیفه خود بپردازد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه برای رونق تولید ۷۰ بخشنامه در ۶ ماه صادر شده است، خاطر نشان کرد: با موانع و مشکلات امروز نمی‌توان به تولید، رونق بخشید.

وی در پایان گفت: هر هفته برای رفع موانع تولید، یک کمیسیون ویژه در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار