­شرکت چینی هوآوی از اتحادیه اروپا خواست در برابر اقدامات اخیر دونالد ترامپ علیه این شرکت سکوت نکند و واکنش نشان دهد.

هوآوی از اروپا خواست در برابر اقدامات ترامپ سکوت نکندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از نمایندگان ارشد هوآوی در اروپا روز سه‌شنبه از اروپایی‌ها خواست در برابر حملات دولت دونالد ترامپ که هوآوی خود را قربانی آن می‌داند سکوت نکنند.

پس از ثبت هوآوی در فهرست سیاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که موجب شد گوگل به تدریج از همکاری خود با این شرکت چینی صرف نظر کند، آبراهام لیو، نماینده اصلی این شرکت در اتحادیه اروپا در دیدار با خبرنگاران در بروکسل این درخواست را از اروپایی‌ها مطرح کرد.

آبراهام لیو گفت این تنها حمله به هوآوی نیست. این حمله به نظم لیبرال بر مبنای قانون است. این بسیار خطرناک است. وی افزود در حال حاضر این بر سر هوآوی می‌آید و فردا می‌تواند بر سر یکی دیگر از شرکت‌های بین المللی بیاید.

وی از اروپایی‌ها پرسید آیا می‌توان از چنین رفتاری چشم پوشی کرد؟ اگر ما چشممان را ببندیم تبعات احتمالی چنین بخششی چه خواهد بود؟

آبراهام لیو همچنین وعده داد هوآوی اقدامات بیشتری برای از بین بردن نگرانی اروپایی‌ها در مورد خطر جاسوسی از سوی این شرکت چینی اتخاذ خواهد کرد. وی گفت ما نگرانی دولت‌های اروپایی را در حوزه امنیت درک می‌کنیم و آماده هستیم تا کار‌های بیشتری در این زمینه انجام دهیم. به دلیل اهمیت نسل پنجم اینترنت تلفن همراه، ۵G، هوآوی به عنوان پیشتاز این حوزه آماده است توافق‌های عدم جاسوسی با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امضا کند.

در فضای جنگ تجاری و رقابت فنآوری میان پکن و واشنگتن، ترامپ هفته گذشته تصمیم گرفت صادرات فناوری آمریکایی را به برخی شرکت‌ها که آن‌ها را برای امنیت ملی خطرناک ارزیابی می‌کند ممنوع اعلام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار