بنیانگذار شرکت هوآوی اعلام کرد محدودیت‌های واشنگتن بر فروش محصولات این غول فناوری، تأثیرات چندانی نخواهد گذاشت.

بنیانگذار هوآوی: محدودیت های آمریکا تأثیر چندانی نخواهد نداشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «رن ژنگفی» بنیانگذار شرکت هوآوی در واکنش به تحریم های اخیر آمریکا امروز (سه‌شنبه) در سخنانی اعلام کرد اطمینان دارد محدودیت‌های واشنگتن بر فروش این غول فناوری تأثیر چندانی نخواهد داشت.

وی در گفتگو با خبرنگاران چینی و در سخنانی که از تلویزیون دولتی چین و سایر رسانه‌های این کشور پخش می‌شد، گفت: شرکت هوآوی، بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه تلفن‌های همراه، در صورتیکه دسترسی به سرویس‌های آمریکایی را از دست دهد، دارای نسخه پشتیبان است.

گفتنی است دولت ترامپ به تازگی دستور داده تا فشارها بر شرکت هوآوی افزایش یابد؛ شرکتی که آمریکا مدعی شده خطری امنیتی محسوب می شود و تهدید کرده مانع فروش تجهیزات شبکه و دیگر محصولات آن خواهد شد.

همچنین شایان ذکر است برند هوآوی، در جایگاه دوم تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان قرار دارد. گوشی‌های این شرکت به سامانه اندروید گوگل متکی هستند.

دولت چین اعلام کرده است قول می دهد از شرکت های چینی در خارج از این کشور دفاع کند؛ اما از اقداماتی که ممکن است در این راستا انجام دهد، سخنی به میان نیاورده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند هوآوی و دیگر شرکت‌های فروشنده تجهیزات ارتباطی چینی، خطری امنیتی محسوب می‌شوند؛ چرا که این شرکت ها تحت فرمان حزب حاکم در چین هستند. هوآوی اتهامات در خصوص اینکه محصولاتش جاسوسی بوسیله دولت چین را تسهیل می‌کند، تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار