به دنبال تشدید جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، مردم چین خواستار تحریم محصولات شرکت اپل در کشورشان شدند.

مردم چین خواستار بایکوت محصولات اپل شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن که منجر به اعمال برخی محدودیت‌ها برای شرکت مخابراتی هواوی چین شد، مردم این کشور خواستار تحریم محصولات شرکت اپل شدند.

کاربران سینا ویبو، وبگاه چینی مشابه شبکه اجتماعی توئیتر، در واکنش به افزایش فشار‌ها بر شرکت هواوی و قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا، خواستار بایکوت محصولات شرکت اپل شدند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه با امضای دستوری اجرایی شرکت‌های آمریکایی را از نصب تجهیزات خارجی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به حساب می‌آیند، منع کرد و در دستور جداگانه‌ای شرکت چینی هواوی را از خرید فناوری‌های ساخت آمریکا بدون دریافت مجوز دولتی منع کرد.

یکی از کاربران سینا ویبو نوشت: کارکرد شرکت هواوی قابل مقایسه با اپل یا حتی بهتر از آن است. ما یک گوشی هوشمند جایگزین خوب داریم چرا ما همچنان از اپل استفاده می‌کنیم. براساس گزارش‌های منتشره میزان فروش محصولات شرکت اپل در چین در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داشته است، این در حالی است که براساس گزارش دیگری به نقل از بازفید فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در دوره مشابه نزدیک به ۲۵ درصد افزایش داشته است. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در ماه ژانویه در نامه‌ای به سرمایه گذاران این شرکت اعلام کرد: ما کاهش فروش بویژه در چین را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

تحلیلگران برآورد کردند که شرکت اپل برای تطابق با تعرفه‌ها مجبور به افزایش ۱۴ درصدی قیمت گوشی‌های آیفون خواهد بود.

هفته گذشته، شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفتند. قرار گرفتن شرکت هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا به این معناست که عرضه کنندگان آمریکایی برای فروش محصولات به این شرکت باید مجوز بگیرند. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی دارد که معتقد است هواوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

شرکت هواوی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این دستور ترامپ اعلام کرد چنین حرکتی در نهایت منافع مصرف‌کنندگان آمریکایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. وزارت بازگانی چین پنجشنبه گذشته اعلام کرد این موضوع سوءاستفاده آمریکا از موضوع امنیت ملی و تحریم‌های یک جانبه است و این کشور برای حفظ منافع شرکت‌های چینی اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۱:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا مثل مردم ایران . البته چینیها مثل ایران دومین مصرف کننده محصولات اپل تو دنیا نیستند تا بتوانند ضربه ی زیادی بزنند
آخرین اخبار