در بحبوحه تنش تجاری بین واشنگتن و پکن، ارتش آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی را به منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین اعزام کرده است.

اعزام کشتی جنگی آمریکا به دریای جنوبی چین در بحبوحه جنگ تجاری بین دو کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد روز یکشنبه یکی از کشتی‌های جنگی خود را روانه منطقه مورد مناقشه «سد اسکاربرو» در دریای جنوبی چین کرده است، اقدامی که در بحبوحه تنش تجاری بین دو کشور انجام می‌شود و به احتمال زیاد خشم پکن را در پی خواهد داشت.

تنش در دریای چین، جنگ تجاری، تحریم‌های آمریکا علیه چین، و حمایت واشنگتن از تایوان از جمله مسائل مورد مناقشه بین دو کشور است.

«کِلای داوس» سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با رویترز افزود: «کشتی جنگی آمریکا نزیک به ۱۲ مایل از آب‌های منطقه اسکاربرو را طی کرد تا ادعاهای زیاده‌خواهانه دریایی (چین) را به چالش بکِشد و مطابق با قوانین بین‌المللی دسترسی خود را به آب‌های آزاد حفظ کند». دولت چین مدعی مالکیت منطقه اسکاربرو است.

به نوشته رویترز، اقدام این کشتی نیروی دریایی آمریکایی دومین عملیات نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین در ماه گذشته است. چهارشنبه گذشته نیز فرمانده نیروی آمریکا مدعی شد آزادی تحرک دریایی نیروهای آمریکایی در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین بیش از حد مورد توجه چین قرار گرفته است.

چین و تعدادی از کشور‌های منطقه، از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین بر سر مرز‌های آبی و حوزه تحت کنترل خود در دریا‌های جنوبی و شرقی چین با هم اختلاف دارند. چین معتقد است جزایری مانند اسپراتلی و اسکاربرو جزء قلمرو این کشور محسوب می‌شوند.

علاوه بر این، پکن و واشنگتن از ژوئن سال گذشته میلادی و پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کالا‌های ساخت چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را هدف تعرفه ۲۵ درصدی برای حل موضوع کسری تجاری واشنگتن با پکن قرار خواهد داد، وارد جنگ تجاری با هم شدند. از آن زمان تاکنون دو طرف اقدام به وضع چندین دور تعرفه علیه همدیگر کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای ملت قهرمان چین بدانید و با قاطعیت میگوئیم که: سگی که پارس میکند هرگز گاز نمی گیرد از تهدیدات پوشالی آمریکا نترسید سنگ بزرگ از روی زمین برداشتن علامت نزدن است......اگر همه با هم متحد باشید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در کشور ما که با گذشت 40 سال نتوانست...........................................
آخرین اخبار