رسانه‌های چین از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک جدید ارتش این کشور خبر دادند که قادر است سامانه‌های دفاع موشکی ارتش آمریکا را نابود کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع چینی اعلام کردند ارتش این کشور اخیراً موشک مافوق صوت جدیدی با موفقیت آزمایش کرده که قادر به نابودی کشتی‌های جنگی و ناو‌های آمریکاست.

پایگاه «دیفنس بلاگ» به نقل از رسانه‌های چینی افزود این سلاح جدید و مرموز چینی‌ها «وای جی ایکس‌ایکس» نام دارد و قادر است سامانه‌های موشکی کشتی‌های جنگی آمریکا را نابود کند. وای جی ایکس‌ایکس از نوع موشک‌های مافوق صوت است و سرعتی برابر با ۱۰۰۰ کیلومتر دارد. گفته می‌شود این موشک حتی قادر است به سامانه‌های دفاع هوایی ارتش آمریکا نفوذ کند که بر پایه موشک‌های «ریم-۱۶۱ استاندارد ۳» و «ریم -۱۷۴ استاندارد» هستند.

ارتش چین نابودگر ناوشکن‌های آمریکایی را با موفقیت آزمایش کرد

بنا به اطلاعات منتشر‌شده، نسخه اولیه این موشک به منظور افزایش قدرت آتش‌باری جدیدترین ناوشکنِ موشک انداز چین «۰۰۵۵» توسعه یافت. تجهیز این ناوشکن با جدیدترین موشک‌های فراصوتِ ضد کشتیِ وای جی ایکس‌ایکس، قدرت نیروی دریایی چین در اقیانوس آرام را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.


بیشتر بخوانید: احتمال درگیری نظامی پکن و واشنگتن در دریای جنوبی چین افزایش یافت


دیفنس بلاگ ضمن اشاره به برخی از مشخصات فنی این ناوشکن جدید چین نوشت: «طول این ناوشکن ۱۸۰ متر، عرض آن ۲۰ متر و مجهز به ۱۱۲ پرتابگر موشک با قدرت شلیک موشک‌های سطح به هوا (HHQ-۹)، موشک‌های ضد کشتی کروز YJ-۱۸، و موشک‌های کروز CJ-۱۰ است. این ناوشکن با استفاده از رادار‌های «باند اس و ایکس» قادر است اجسام رادارگریز در ابعاد مختلف را هدف قرار دهد.

ارتش چین نابودگر ناوشکن‌های آمریکایی را با موفقیت آزمایش کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار