مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: مقرر شده است هیچ گونه وجه نقدی جز هزینه کتاب و بیمه هنگام ثبت نام دریافت نگردد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جریان نشست خبری مسئولان آموزش و پرورش با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: همه عزیزانی که در حوزه رسانه و ارتباطات مشغول فعالیتند مانند شغل معلمی وظیفه‌ای خطیر و ماموریتی ارزشمند بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با شروع امتحانات نهایی خرداد ماه ثبت نام برای سال آینده نیز آغاز می‌شود، توضیح داد: تصمیم آموزش و پرورش اصفهان بر این است تا با در نظر گرفتن حقوق شهروندی و با برگزاری نشست خبری در مورد ثبت نام دانش آموزان مشکلات مربوط به این حوزه را کاهش دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه افزود: ثبت نام پایه ابتدایی از نیمه اول خرداد و مدارس متوسطه اول و دوم از اواسط تیر ماه آغاز می‌شود؛ سن ورود به پایه اول ابتدایی شش سال تمام، حداکثر سن برای ورود به پایه هفتم ۱۵ سال و پایه دهم ۱۸ سال است.

وی با اشاره به موضوع مشارکت مالی اولیا دانش آموزان در توسعه مدارس، توضیح داد: مقرر شده است هیچ گونه وجه نقدی جز هزینه کتاب و بیمه هنگام ثبت نام دریافت نگردد، اما مدارس خاص مانند شاهد، مدارس استعداد درخشان و مدارس غیر دولتی شامل شرایط خاص خود می‌شوند.

اعتدادی ادامه داد: اولیا می‌توانند به منظور ثبت نام فرزندان خود در مدارس شاهد از سامانه سجا استفاده نمایند، سامانه سجا به منظور ثبت نام فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان طراحی شده و در صورت باقی ماندن ظرفیت خالی از فرزندان فرهیختگان و سایر اقشار نیز ثبت نام می‌کند.

وی با اشاره به لزوم نظارت همگانی بر انضباط مالی مدارس، تصریح کرد: خواسته آموزش و پرورش اصفهان از اهالی و اصحاب رسانه این است که در صورت مشاهده تخلفی در زمان ثبت نام و یا درخواست مدیر مدرسه از اولیا مبنی بر دریافت وجه نقد، مراتب تخلفات را به اطلاع روابط عمومی آموزش و پرورش برسانند.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر کل آموزش وپرورش استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار