در قالب این طرح بستر رودخانه با در نظر گرفتن خطرات احتمالی و بر اساس دوره برگشت‌های مختلف سیلاب، طبقه بندی شده است.

اجرای طرح ساماندهی مطبق رودخانه‌ای در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی امروز گفت: شهرداری این طرح را در رودخانه چهل بازه مشهد اجرا کرده است. 

 
 وی ادامه داد: در قالب این طرح بستر رودخانه با در نظر گرفتن خطرات احتمالی و بر اساس دوره برگشت‌های مختلف سیلاب، طبقه بندی شده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این طرح ابتکاری و خلاقانه با تایید وزارت نیرو به زودی در رودخانه کشف رود مشهد اجرا می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه طول رودخانه چهل بازه مشهد ۲۰ کیلومتر است افزود: در اجرای طرح یاد شده ۶ کیلومتر از بستر این رودخانه به صورت یک رود پارک درآمده است.

وی ادامه داد: این رود پارک که در وسعت ۱۰ هکتار حد فاصل ضلع جنوبی پل نمایشگاه بین المللی تا پل شهید ستاری واقع شده دارای فضای سبز، استخر، آبشار، نیکمت و آلاچیق است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مطالعات این طرح به علت پیچیدگی‌های خاص، ۱۰ سال طول کشید و بخشی از آن در سال ۹۶ با هزینه ۲۰۰ میلیارد آغاز شد.

طاهری با اشاره به تغییر نام بوستان چهل بازه به رودپارک چهل بازه افزود: نامگذاری رودپارک‌ها در راستای فرهنگ سازی و توجه بیشتر به رودخانه‌ها و خطرات سیلاب مطرح است.
 
انتهای پیام // ف. ک

نامگذاری رودپارک‌ها برای فرهنگ سازی و خطرات سیلاب

برچسب ها: شهرداری ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.