مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۵۱ هزار عشایر با رعایت تقویم کوچ وارد اصفهان می‌شوند

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایر تقویم کوچ را رعایت کنند و زمانی که مشخص شده است وارد استان شوند، علاوه بر این به مناطقی وارد شوند که سیل‌خیز نباشد و در دره‌ها و شیب کوه‌ها مستقر نشوند.

وی با اشاره به شرایط خاصی که به خاطر ورود عشایر به استان در این شرایط آب و هوایی وجود دارد، توضیح داد: عشایر ایل قشقایی چند روز قبل به طرف استان آمدند و عشایر ایل بختیاری هم روز ۳۰ اردیبهشت قرار است که وارد استان شوند، به این ترتیب تقریباً حدود ۵۱ هزار نفر از عشایر وارد استان می‌شوند تا ییلاق خود را در مناطق فریدن، فریدون‌شهر، دامنه، چادگان، شهرضا، دهاقان و سمیرم بگذرانند.

شیشه‌فروش ادامه داد: این عشایر حدود یک میلیون رأس دام دارند و تولیدکننده گوشت قرمز هستند، همچنین لبنیات، عسل و صنایع دستی دارند و در بخشی از باغات سمیرم هم درخت سیب دارند که از این جهت تولیدکننده سیب هستند، بنابراین مخاطرات جوی از جمله وزش باد و سیلاب‌های ناگهانی که در این مناطق کوهستانی وجود دارد، می‌تواند برای عشایر خطرساز شود که در این رابطه توصیه‌هایی ارائه کردیم.

عشایر علاوه بر رعایت تقویم کوچ، نکات ایمنی سفر را رعایت کنند

 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در رابطه با کوچ عشایر اذعان داشت: پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران از عشایر خواستیم که تقویم کوچ را رعایت کنند و زمانی که مشخص شده است وارد استان شوند، علاوه بر این به مناطقی وارد شوند که سیل‌خیز نباشد و در دره‌ها و شیب کوه‌ها مستقر نشوند، در مسیر کوچ شرایط ایمنی را رعایت کنند و با استفاده از وسایل گرمایشی در چادر‌ها باعث حریق نشوند، زیرا قبلاً این حوادث رخ داده است، همچنین مراقب باشند که در مسیر کوچ، سیلاب‌های فصلی دام‌ها را با خود نبرد و برایشان گرفتاری ایجاد نکند.

وی در ادامه تذکر داد: عوامل امدادی هم در مسیر کوچ از جمله شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان، سمیرم، شهرضا و دهاقان مستقر می‌شوند که در این مسیر‌ها نیرو‌های امدادی هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و اداره راهداری مستقر هستند و خدمت می‌کنند تا مشکلی پیش نیاید.

شیشه‌فروش بیان کرد: به نهاد‌های مرتبط توصیه کردیم عشایر را بیمه کنند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود تا مشکلی پیش نیاید و همچنین در مکان‌هایی مستقر شوند که در مسیر سیل نباشد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.