نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سؤال از وزیر ورزش در خصوص عمل نکردن به تعهدات این وزارتخانه مبنی بر جوایز قهرمانان پارااُلمپیک در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیدار با وزیر ورزش و جوانان از ارسال نامه ای به رئیس جمهور در خصوص تاخیر بیش از یک ساله دولت در اعطای جوایز قهرمانان پارااُلمپیک خبر داد و گفت: ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان با شرایط جسمی خود مدال های جهانی را کسب کردند و موجب افتخار کشورمان شدند، لذا انتظار این بود، جوایزشان به موقع داده شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیگیری های صورت گرفته در این زمینه، منجر شد به رئیس جمهور نامه بنویسیم و وی دستور ویژه به وزیر ورزش و جوانان دهد که سریعتر تعهد وزارتخانه در پرداخت جوایز قهرمانان پاراالمپیک انجام شود.


پورابراهیمی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع و اجرا نشدن تعهدات قبلی دولت در خصوص موضوعات مربوط به این بخش قرار شد که ما در ارتباط با موضوعات مربوط به حوزه جوایز پارااُلمپیک از وزیر ورزش هم سوال کنیم که این سوال دو هفته قبل در مجلس مطرح و به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده و قرار است به زودی وزیر ورزش نسبت به آن پاسخگو باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورتی اقدامات لازم انجام گیرد و رضایت ورزشکاران پارااُلمپیک ایجاد شود، سوال از وزیر ورزش منتفی می شود.
وی با گلایه از اظهارنظر های غیرمسئولانه برخی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظار نداریم که به جای عذرخواهی از تاخیر در پرداخت جوایز جانبازان و معلولان، اقدامی صورت گیرد که رنجش آنها را به دنبال داشته باشد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اظهار نظر غیرمسئولانه بعضی افراد در ارتباط با تعهدات ورزشکاران پارااُلمپیک جای تعجب و تاسف دارد و این موضوع را حتما در مجلس پیگیری می کنیم و وزیر و معاونان وی باید پاسخگو باشند، آنها حق ندارند به جای کمک به پرداخت تعهدات ورزشکاران به آنها انگ سیاسی و امنیتی بزنند.


پورابراهیمی تصریح کرد: اگر این موضوع بخواهد در حوزه تصمیمات ورزش باب شود که حقوق و تعهدات قانونی وزارتخانه ایفا نمی شود، مجلس ورود می کند و از منافع قهرمانان این کشور که در حوزه ملی و بین اللملی افتخار آفریدند، دفاع می کند.
وی یادآور شد: در دیدار ورزشکاران با رهبرمعظم انقلاب هم این مسئله را مطرح کردند و رهبری با صراحت دستور بر ایفای تعهدات مربوط به آنها را داده اند.
پورابراهیمی گفت: وزارت ورزش و جوانان باید از لحن و بیان خود نسبت به قهرمانان پارااُلمپیک عذرخواهی کند.
انتهای پیام/ب

سخنان پورابراهیمی راجع به عمل نکردن وزارت ورزش به تعهدات خود در زمینه جوایز قهرمانان پارااُلمپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر شرفت جناب پورابراهیمی .رای حلال رو شما از مردم گرفتی و با دعای ورزشکاران روز به روز سربلند تر خواهی بود.
آخرین اخبار